رئيس پليس راه استان:

آذربایجان‌غربی فاقد آزاد راه است

آذربایجان‌غربی فاقد آزاد راه است

گروه خبر: رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: ۵۶ درصد تصادفات استان در جاده‌های اصلی و ۱۵ درصد در جاده‌های فرعی رخ می‌دهد، همچنین آذربایجان‌غربی فاقد آزاد راه است. به گزارش آرازآذربایجان ، حسین‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی فاقد آزادراه است اظهار کرد: این استان دارای ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۸۷ کیلومتر راه اصلی و ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی بوده و تنها دو درصد جاده‌های استان به صورت بزرگراه است.
وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال شاهد افزایش ۹ درصدی ترافیک در جاده‌های استان بوده‌ایم تصریح کرد: از سوی دیگر متاسفانه تعداد متوفی در آذربایجان‌غربی ۱۷ درصد و تعداد مجروحان هفت درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ درصد تصادفات در حوزه میاندوآب، حدود ۱۲ درصد در حوزه پلیس راه ماکو و ۱۱ درصد نیز حوزه پلیس راه ارومیه خوی بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد تصادفات در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه رخ می‌دهد افزود: بیشترین علت تصادف نیز عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، ۱۴ درصد عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و ۱۳ درصد انحراف به چپ بوده است.
حسین‌زاده با بیان اینکه ۴۳ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۳ شب رخ می‌دهد افزود: ۲۹ درصد تصافات از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده و نبود خط‌کشی جاده‌ای از سایر علل تصادفات در استان است.
وی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد تصادفات در جاده اصلی رخ می‌دهد اظهار کرد: ۱۵ درصد نیز در جاده‌های فرعی، ۱۳ درصد راه روستایی و ۱۴ درصد در بزرگراه‌های آذربایجان‌غربی اتفاق می افتد.
رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی بیان کرد: بنابراین بزرگراه‌های استان مشکلات فراوانی داشته و سطح ایمنی آنها ارتقاء نیافته در حالی که بزرگراه‌ها باید دارای دسترسی‌های غیرهمسطح و تعداد محدودی سطح کنترل شده داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه پرتصادف‌ترین محور استان ارومیه-سلماس با ۱۲ درصد بوده است گفت: محور ارومیه مهاباد نیز با هشت درصد بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده است.
حسین‌زاده از افزایش ۱۱ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌خیز خبر داد و اظهار کرد: امسال سه هزار و ۷۷ دستگاه خودروی خلافی بالای ۲۰ میلیون و چهار هزار ۷۴۵ دستگاه خودرو به علت انجام دو تخلف همزمان جریمه شدند.
وی با اشاره به شناسایی ۳۳ نقطه حادثه‌خیز در استان به علت نبود تابلو و‌ علائم آشکارسازی اظهار کرد: تاکنون هفت نقطه حادثه‌خیز حذف و ۲۲ نقطه نیز در اولویت حذف هستند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = پانزده