نماينده مردم اروميه در مجلس:

آذربایجان‌غربی در شاخص‌های توسعه بسیار عقب‌مانده است

آذربایجان‌غربی در شاخص‌های توسعه بسیار عقب‌مانده است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه خبرنگاران ما امنیت شغلی ندارند، از رشد نیافتن عقب‌مانده بودن آذربایجان‌غربی در شاخص‌های توسعه انتقاد کرد. سید هادی بهادری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و صلوات بر خاتم انبیا(ص) و عرض ادب واحترام خدمت مقام عظمای ولایت و با درود بر روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب و شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی ، حرم و با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نطق خود را آغاز می کنم و خدمت ملت شریف ایران بالاخص مردم شریف حوزه انتخابیه که بنده را با ۲۲۰ هزار رأی به مجلس شورای اسلامی فرستادند، عرض ادب و احترام دارم.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی گفت: ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ و نیز سالگرد قیام مردم آذربایجان در ۲۹بهمن ۵۶ خدمت تمام مردم ایران تبریک می_گویم.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در پی قیام مردم آذربایجان فرمودند که شما آذربایجان غیور بودید که در صدر مشروطیت برای کوبیدن استبداد و خاتمه دادن به خودکامگی سلاطین جور بپاخاستید و من به شما مردم اهالی آذربایجان نوید پیروزی نهایی را می دهم.
بهادری افزود: امام خمینی (ره) به ما عزت داد. دوران پهلوی دوران استیلای استعمار، استبداد ،خفقان فکری، فرهنگی و بی عدالتی بود و همچنین رضاخان و پسرش در ۵۷سال هر چه توانستند کردند تا اثری از هویت تاریخی دینی و قومی کشور باقی نماند.
وی ادامه داد: کشف حجاب، مبارزه با سنت_ها ، فرهنگ مردم، جعل تاریخ کشور به دستور آمریکا و انگلیس، عدم اجازه تحصیل به زبان مادری و تغییرات گسترده نام اماکن کشور به ویژه در آذربایجان بخشی از سیاست های فرهنگی دولت پهلوی بوده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس، افزود: امروز بنده به نمایندگی از مردم آذربایجان با لباس سنتی که روزی این لباس تن قهرمانان ملی ما بوده است، آمده ام تا نشان دهم که انقلاب مردم ایران با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور با تاکید بر وحدت ملی ،حقوق مدنی و شهروندی خط بطلانی بر سیاست های نژادپرستانه و تبعیض آمیز پهلوی کشیده است.
بهادری افزود: یادمان نمی رود که ستارخان در دوران بسیارسخت مبارزات مشروطه مردم را طوری آماده کرده بود که خاک می خوریم اماخاک نمی دهیم بنابراین در ادامه خط اصیل انقلاب اسلامی طبق منویات مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است.
وی ادامه داد: ما مردم آذربایجان خواهان شدیدترین برخوردها با افراد توهین کننده به هویت تاریخ و فرهنگمان هستیم و اجازه نخواهیم داد تفرقه افکنان داخلی و خارجی هر از گاهی با طرح برخی مطالب سخیف به این مردم باغیرت جسارت کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: ما خواهان اجرای کامل اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی و تدریس زبان ترکی در مدارس آذربایجان هستیم بنابراین از رئیس جمهور می خواهیم زمینه اجرایی این بخش را بر طبق حقوق شهروندی را سریعاً آماده نماید ضمناً از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارم زمینه ایجاد نخستین شبکه ملی را به زبان ترکی – آذربایجانی را فراهم نماید. وی خطاب به رییس جمهور ، گفت: از دولت تدبیر و امید به خاطر فعالیتهایش درسه و نیم سال گذشته تشکر می کنم. آذربایجان_غربی دارای ظرفیت های بی نظیر تجارت ،گردشگری، معدنی و ترانزیتی است اما علی رغم این پتانسیل ها هنوز در شاخص های توسعه و بیکاری استان ما جزو استان های بسیار عقب مانده است. بهادری افزود: به طور مثال از نظر شاخص درآمد سرانه از میانگین کشوری ۴۰ درصد پایین تر است یا از نظر شاخص بهداشت ،درمان و آموزش جزو استان های آخر است.
وی ادامه داد: آقای روحانی؛ آذربایجان غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، امروز برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است و مردم نیز انتظار دارند حرکت مداوم در مسر اعتدال، تزریق امید در جامعه ، تدبیر در امورکشور ،حذف کامل تبعیض_ها،پارتی بازی ها ،رانت ها، دزدی ها از بیت المال و حاکمیت اخلاق در جامعه در دستور کار قرار بگیرد.
بهادری افزود: آقای رئیس جمهور؛ از شما بابت توجه به دریاچه ارومیه تشکر می کنم اما دریاچه ارومیه هم اکنون در شرایط بسیار دشواری به سر می برد، ما هم دریاچه را می خواهیم و هم کشاورزی را و این ممکن نیست مگر با تدبیر.
نمایده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور از شما برای استفاده بیشتر از ظرفیت نخبگان کشور دعوت می کنم، سرمایه اجتماعی خصوصاً نخبگان هنوز مغفول مانده است. وی ادامه داد: آقای روحانی؛ ما منتظریم مرکز استان آذربایجان به راه آهن وصل شود زیرا راه_های ما تعریفی ندارد و از مرزهای ما بهره زیادی گرفته نمی شود و این در حالی است که هنوز از گشایش های برجام در استان استفاده نشده است. بهادری تصریح کرد: وزیر محترم کشاورزی، روستاییان و عشایر در مضیقه به سر می برند و از وضعیت بیمه گلایه دارند. کی قرار است باغات آبیاری قطره ای شوند و محصولاتشان به قیمت مناسب به فروش برسد؟ وی خطاب به وزیر نفت، گفت: ما می خواهیم اتیلن به پتروشیمی ارومیه برسد. آقای زنگنه؛ شاخص گاز ارومیه پایین است. وی همچنین خطاب به وزیر نیرو خاطر نشان کرد: هنوز از ۶۱۸ روستای ارومیه ۱۷۲ مورد آب ندارند. وی ادامه داد: آقای وزیر فرهنگ؛ کار ساخت تالار شهر ما کی تمام می_شود؟ سینماهای ما از دوران اول انقلاب تاکنون از ۵ به ۳ عدد کاهش یافته است و خبرنگاران ما امنیت شغلی ندارند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین خطاب وزیر بهداشت، تصریح کرد: کار ساخت بیمارستان ما کی تمام خواهد شد؟وی خطاب به دیگر وزرا نیز تصریح کرد: آقای وزیر ورزش ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ما کی تمام خواهد شد؟ آقای وزیر رفاه طرح های شستا برای لاستیک_سازی را آغاز کنید. آقای وزیر علوم دانشگا ه های ما ظرفیت ایجاد منطقه علمی را دارند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازخانه ملت عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در پایان یادآورشد:آقای رئیس جمهور، آذربایجان به توجه بیشتر شما نیازمند است، آذربایجان مهد ادب و فرهنگ و غیرت است و دروازه تمدن ایران زمین است./

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = هفت