رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در اروميه :

آذربایجان‌غربی خط مقدم مبارزه با جرائم امنیتی و گلوگاه تجاری کشور است

آذربایجان‌غربی خط مقدم مبارزه با جرائم امنیتی و گلوگاه تجاری کشور است

گروه خبر: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور با بیان اینکه آذربایجان‌غربی خط مقدم مبارزه با جرائم امنیتی و گلوگاه تجاری کشور است گفت: این استان در عرصه مقابله با قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ضربات خوبی به جریانات سازمان یافته قاچاق کالا و ارز وارد کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان، علی مویدی خرم آبادی در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه با اشاره به گسترش فعالیت‌های اقتصادی غیرمجاز و قاچاق و نیز تبلیغات وسیع در فضای مجازی افزود: طرح ممنوعیت فروش و تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی با هدف مقابله با قاچاق در این فضا بزودی در کشور اجرایی می‌شود.
وی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی پیشانی مبارزه با جرائم امنیتی و خط مقدم مبارزه با معاندان در کشور است که به عنوان گلوگاه تجاری ورود و خروج در کشور از اهمیت برجسته‌ای برخوردار است.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به این امر که پدیده قاچاق یک جرم امنیتی محسوب می‌شود گفت: عملکرد آذربایجان‌غربی در امر مبارزه به قاچاق کالا و ارز مثبت و تاثیرگذار است.وی با بیان اینکه ساماندهی خوبی در خصوص کالای قاچاق و تبلیغات قاچاق در شبکه‌های مجازی انجام می‌شود و از فعالیت این افراد ممانعت به عمل خواهد آمد ادامه داد: در زمان حاضر شش میلیون حساب مخدوش در کشور شناسایی شده است.
مویدی خرم آبادی اضافه کرد: هویت صاحبان این حساب‌ها محرز نشده و قبلاً اطلاع رسانی شده است که با همکاری دستگاه‌ها پالایش شده و در حال حاضر هیچ شماره حسابی که هویت آنها محرز نشده وجود ندارد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سالانه حدود ۱۲۰ هزار پرونده در کشور تشکیل می‌شود عنوان کرد: سهم آذربایجان غربی حدود ۹ درصد در تعزیرات و قوه قضائیه بوده و بیش از چهار هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان‌های تأثیرگذار در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و موفقیت‌های خوبی در این زمینه دارد افزود: این استان در عرصه مقابله به لحاظ برخورد با قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ضربات خوبی به جریانات سازمان یافته قاچاق کالا و ارز وارد کرده و پرونده‌های آن در اختیار مراجع قضائی است.
وی با اشاره به آمار تشکیل پرونده‌های کشور خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۱۲۰ هزار پرونده در کشور تشکیل می‌شود که سهم آذربایجان غربی حدود ۹ درصد در تعزیرات و قوه قضائیه است.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: ۴۴ هزار پرونده در خصوص قاچاق تشکیل شده و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش این پرونده‌ها است که عمدتاً در حوزه پوشاک، لوازم یدکی و سوخت بوده است.
مویدی خرم آبادی با تاکید بر اهمیت مرز بازرگان گفت: مرز بازرگان یک مرز اساسی از نظر ما تلقی می‌شود، ولی نیازمند انسجام بخشی و وحدت در این مرز هستیم چرا که شاهد بی انضباطی‌هایی در برخی درگاه‌های مرزی هستیم.
وی ادامه داد: در ساماندهی و سامان بخشی به گمرکات مشکلاتی داریم که از جمله آنها می‌توان به نداشتن وحدت رویه همگانی و جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌ها اشاره کرد، دستگاه‌ها در حوزه کاری خود جزیره‌ای فکر می‌کنند در صورتی که در گمرکات نیازمند وحدت رویه همگانی هستیم و نباید جزیره‌ای فکر کرده و به دنبال تعصبات سازمانی باشیم.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی بیش از ۲۵ درصد از مجازات‌های مالی وصول می‌شود که بالاتر از سطح کشور است، گفت: در مجموع با در نظر گرفتن شاخص‌های کمی و کیفی رتبه استان آذربایجان غربی متغیری بین سه تا هفت است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 16