آذربایجان‌غربی به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات استان دوازدهم کشور است

آذربایجان‌غربی به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات  استان دوازدهم کشور است

گروه خبر:مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه در انتخابات اخیر دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بودند گفت: آذربایجان‌غربی به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات، استان دوازدهم کشور انتخاب شد.
به گزارش آراز آذربایجان،قنبر کریم‌نژاد در جمع خبرنگاران که به مناسبت سالگرد تاسیس شورای نگهبان برگزار شد با اشاره به ضرورت فعالیت شورای نگهبان اظهار داشت: در کل دنیا تمامی کشورها برای صیانت از قانون اساسی خود، نهادی را پیش‌بینی کرده‌اند و در جمهوری اسلامی ایران نیز نهاد شورای نگهبان به رهبری امام خمینی( ره) تشکیل شد.
وی تصریح کرد: در نظام بین‌المللی، مردم هر کشوری از قانون اساسی خود صیانت و حفاظت می‌کنند چون این مهم، بسیار ضروری و لازم است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی در ادامه گفت: شورای نگهبان تمامی استان‌های کشور را به چهار نوع ویژه درجه یک،درجه دو و درجه سه تقسیم کرده که آذربایجان‌غربی جزو استان‌های درجه یک محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: دلیل اینکه آذربایجان‌غربی استانی درجه یک محسوب می‌شود به مباحث جمعیتی، سیاسی، اجتماعی، جغرافیایی، بزرگی استان، مرزی بودن و تعداد نمایندگان و شعب بازمی‌گردد.
کریم‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات، یا به صورت میان‌دوره‌ای و یا به صورت سراسری انجام می‌شود گفت: اگر نامزد انتخاباتی، حدنصاب رای را به دست نیاوردند باید دو هفته بعد، انتخابات سراسری برگزار و تعیین تکلیف شود اما کسی که پس از انتخابات فوت کرده و یا اعتبارنامه‌اش تایید نشود، باید در آن حوزه انتخابیه، انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تمامی کسانی که رای نیاوردند شاکی بودند تصریح کرد: در این رابطه پس از بررسی شکایات تمامی نامزدها، تنها اعتراض و شکایت نفر دوم شاهین‌دژ و تکاب وارد دانسته شد که پس از بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها، مشخص شد که آرا به صورت صحیحی شمارش شده بودند بنابراین انتخابات در آذربایجان‌غربی به صورت سالم برگزار شد.مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه در انتخابات اخیر دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بودند اظهار داشت: آذربایجان‌غربی به لحاظ مشارکت مردم در انتخابات، استان دوازدهم کشور انتخاب شد.
وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای حفظ سلامتی مجموعه، برنامه‌های ویژه‌ای که همه ساله برگزار می‌شد لغو یا به صورت محدود برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


+ هشت = 9