مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آثار منتخب جشنواره فیلم رشد در آذربایجان غربی اکران می شود

آثار منتخب جشنواره فیلم رشد در آذربایجان غربی اکران می شود

آرازآذربایجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از پیش بینی اکران آثار چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد برای ۱۶۰ هزار دانش آموز استان خبر داد.
ابراهیم محمدی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه آثار منتخب چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد برای دانش آموزان استان اکران می شود افزود: تمامی فیلم های ارسالی به جشنواره رشد دارای یک نقطه مشترک، آن هم آموختن ارزش آموزش و تربیت به شکل کاربردی به کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه این جشنواره از ۲۶ تا ۳۰ فروردین برگزار می شود؛ افزود: امسال آثار این جشنواره در ۴۶سالن ثابت و ۲۰۰ اکیپ سیار اکران می شود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی بیان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حوزه های مستند، پویا نمایی وانیمیشن، فیلم های کوتاه و بلند با موضوعات آموزشی، علمی وتربیتی بوده است.
محمدی از ارسال هزار و ۲۵۷اثر به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و افزود: از این تعداد هزار و ۱۶اثر مربوط به بخش داخلی و ۲۴۱اثرهم بخش خارجی بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲۶۱ اثر راه یافته به مرحله مسابقه این جشنواره شامل ۱۱۳ اثر داخلی و ۶۵ اثر خارجی اکران عمومی می شود ادامه داد: سال گذشته این جشنواره در ۴۰ سالن ثابت و ۱۰۰ اکیپ سیار و با حضور ۱۴۹هزار و ۳۷۵ دانش آموز اجرا شد.
وی ادامه داد: تحت پوشش قراردادن دانش آموزان سراسر کشور و جذب مخاطب بیشتر، بهره گیری از توانایی های موجود درآموزش وپرورش، آشنایی دانش آموزان وفرهنگیان بامحیط فرهنگی وهنری، بهره گیری ازتوانایی های صنعت سینما، توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در فرآیند برنامه درسی و تنوع بخشی به محیط یادگیری از مهترین اهداف این جشنواره است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


+ 7 = نُه