مديرعامل سازمان آتش نشاني اروميه:

آتش سوزی بازار قدیمی ارومیه در کمتر از یک ساعت مهار شد

آتش سوزی بازار قدیمی ارومیه در کمتر از یک ساعت مهار شد

گروه خبر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ارومیه از مهار آتش سوزی بازار تاریخی ارومیه در کمتر از یک ساعت خبر داد.
ابراهیم شاد قوشچی با بیان اینکه آتش سوزی بازار تاریخی ارومیه در ظهر سه شنبه صورت گرفت افزود: در کمتر از یک ساعت با تلاش نیروهای آتش نشانی ارومیه این آتش سوزی مهار شد.
وی ادامه داد: پس از گزارش آتش سوزی بلافاصله نیروهای آتش نشانی وارد عمل شده و اقدام به مهار آتش سوزی کردند و قبل از اینکه آتش به سایر بخش های بازار تاریخی ارومیه سرایت کند مهار شد.شاد قوشچی با اشاره به حضور سه دستگاه موتورسیکلت آتش نشانی به دلیل حضور سریع در محل آتش سوزی اظهارداشت: این موتورسیکلت های امدادی با امکانات اولیه و تا رسیدن سایر نیروهای آتش نشانی اقدام به مهار آتش کردند.
به گفته مدیرعامل آتش تشانی شهرداری ارومیه ماموران آتش نشانی از سه جهت به آتش یورش برده وهم اکنون آتش سوزی در بازار حلبی ها متوقف شده است و روند عادی برقرار است.
شادقوشچی با تقدیر از سرعت عمل ماموران آتش نشانی گفت: متاسفانه در دقایق اولیه ازدحام شدید مردم موجب کندی روند امداد رسانی شد که با حضور به موقع نیروی انتظامی این روند تسریع یافت.مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ارومیه یاد آور شد: سرعت عمل نیروهای شرکت توزیع نیروی برق استان نیز قابل تقدیر بود و کمک شایانی به مهار آتش کرد.
شاد قوشچی با بیان اینکه این حادثه هیچ خسارت جانی در پی نداشت گفت: خسارت مالی نیز بر اساس برآورد اولیه جزیی بود و مربوط به سقف بازار تاریخی می شود.
وی با اشاره به اینکه علت اصلی بروز حادثه توسط نهادهای ذیربط در دست بررسی است گفت: در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
شادقوشچی از مردم خواست در مواقع بروز حادثه از ازدحام در محل حادثه خودداری کرده و اجازه اقدامات سریع امدادی به نیروهای امدادرسان بدهند.
ظهر سه شنبه بازار تاریخی ارومیه طعمه حریق شدبر اساس این گزارش این آتش سوزی ابتدا در راسته حلبی سازان که به خیابان امام وصل می‌شود اتفاق افتاد و سپس در دو نقطه دیگر نیز ادامه پیدا کرد.هم اینک با مسدود سازی راسته بازرهای منتهی به منطقه آتش سوزی اقدامات آتش نشانان شهرداری ارومیه در بازار به انجام رسیده و آتش مهار شده است.
اتصال سیم به دلیل تندباد، آسفالت کشی پشت بام اطلاعات اولیه در خصوص این آتش سوزی گزارش شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


6 + پنج =