آتش در کمین فضای سبز و باغات ارومیه

آتش در کمین فضای سبز و باغات ارومیه

آراز آذربایجان- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و باغات شهرستان از شهروندان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.
ابراهیم شاد قوشچی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شدت بارش نزولات آسمانی در سال گذشته در شهر ارومیه و رشد حجم انبوهی از گیاهان خودرسته در مراتع،باغات و نیز شروع زود هنگام فصل گرما و افزایش آمار آتش سوزی باغات، مراتع و فضای سبز از کلیه شهروندان تقاضا داریم نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه تا به امروز آتش سوزی و حریق در مراتع و باغات شهرستان گزارش نشده است اما شهروندان باید باتوجه به نزدیکی به فصل گرما از انباشته شدن شاخ و برگ ضایعات درختان در یک محل جلوگیری کنند.
شاد قوشچی ادامه داد: شهروندان به هیچ عنوان به منظور از بین بردن ضایعات شاخ و برگ درختان در زمین های کشاورزی یا بایر و همینطور فضای سبز و باغات، اقدام به آتش زدن آن ها نکنند چون در صورت شعله وری، حریق به سرعت گسترش و به دیگر ساختمان ها و منازل اطراف سرایت می کند و مهارآن بسیار سخت و زمان بر می شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: همزمانی این ایام با تعطیلات تابستانی باعث شده است که بسیاری از شهروندان برای تفریح به اماکن تفریحی شهر در کنار شهر ارومیه و پارک جنگلی رفته و همین افزایش حضور شهروندان در صورت بی احتیاطی موجب آتش سوزی می شود.
وی در توصیه نکات ایمنی به شهروندان متذکر شد و از همشهریان و مسافرین محترم درخواست داریم از روشن کردن آتش در فضای سبز و در کنار درختان خودداری کنند و همچنین از آتش بازی کودکان در طبیعت جلوگیری و از شکستن شاخه های درختان برای روشن کردن آتش خوداری کنند.
شاد قوشچی تصریح کرد: به خاطر داشته باشید هنگام گردش و تفریح ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن ذغال داخل اجاق ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنید.
وی به خطر آتش سوزی به دلیل انداختن بطری های شیشه ای و یا شیشه های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان ها و پارک های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مثل ذره بینی موجبات آتش سوزی را فراهم می کند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه عنوان کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده آتش سوزی با حفظ خونسردی سریعاً با شماره۱۲۵ تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


نُه − = 7