رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان:

آب‌های مرزی آذربایجان غربی به خوبی مدیریت نمی‌شود

آب‌های مرزی آذربایجان غربی به خوبی مدیریت نمی‌شود

گروه خبر:رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:هم اکنون آب‌های مرزی به خوبی مدیریت نمی‌شود در صورتی که آب‌های مرزی ظرفیت بزرگی در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.
اسمعیل کریم‌زاده در گفت‌وگو با آرازآذربایجان از اشتغال ۳۵ درصد مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: بخش کشاورزی آذربایجان غربی ظرفیت قابل توجهی در ایجاد اشتغال دارد.
وی با بیان اینکه در این خصوص شاهد میزان قابل توجهی تولید هستیم، تصریح کرد: سالانه ۵٫۵ تن انواع محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر سرمایه‌گذاری هر چه بیش‌تر در بخش کشاورزی، یادآور شد: متاسفانه میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی محدود است.
این مسؤول با بیان اینکه لازم است در این خصوص اقدامات لازم اجرایی شود، اذعان داشت: لازم است با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شاهد رونق هر چه بیش‌تر بخش کشاورزی باشیم.
کریم‌زاده با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی زمینه توسعه اقتصادی این بخش را نیز سبب می‌شود، تصریح کرد: در این میان تامین آب مورد نیاز این بخش نیز حائز اهمیت است که گرایش به سمت تجهیز اراضی به آبیاری نوین مهم‌ترین موضوعی است که دنبال می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مهار آب‌های مرزی نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: از طریق مهار آب‌های مرزی در آذربایجان غربی ۳۵ هزار هکتار اراضی استان به سیتم آبیاری نوین تجهیز شدند در حالی که این اراضی زمانی اراضی غیر قابل کشت بودند.
این مسؤول با بیان اینکه از محل اعتبارات مهار آب‌های مرزی برنامه‌های قابل توجهی طی سال جاری اجرایی خواهیم کرد، افزود: هم اکنون آب‌های مرزی به خوبی مدیریت نمی‌شود در صورتی که آب‌های مرزی ظرفیت بزرگی در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


دو − 1 =