۸دستگاه سی تی اسکن در بیمارستانهای آذربایجان غربی نصب شد

۸دستگاه سی تی اسکن در بیمارستانهای آذربایجان غربی نصب شد

آراز آذربایجان–رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:هشت دستگاه سی تی اسکن در ماه های گذشته وارد استان شده است که منجر به افزایش تشخیص زودرس شده و از نظر تشخیص در استان مشکلی نداریم.
جواد آقازاده در در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کووید ۱۹ درباره وضعیت استان گفت: طی روزهای گذشته استان در بحث کووید ۱۹ از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تغییر یافته است.
وی ادامه داد: کاهش تعداد بیماران بستری و فوتی در استان، یک موفقیت محسوب می‌شود که باید از همه مردم استان به دلیل رعایت موارد بهداشتی تشکر کرد، البته نباید غفلت کرد زیرا با کوچک‌ترین غفلت، ویروس می‌تواند خطرناک‌تر از قبل استان را درگیر کند.
آقازاده بیان کرد: در تاریخ ۱۰ مرداد ۷۹ نفر با بیماری سندرم حاد تنفسی در استان بستری شدند که بیشترین تعداد بستری‌ها به ترتیب مربوط به شهرهای ارومیه، خوی، سردشت، مهاباد و میاندوآب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: روند کاهشی مبتلایان در استان منجر به کاهش بیماران بستری و آی سی یو و افراد متصل به ونتیلاتور شد که همین موضوع منجر به کاهش مرگ و میر در استان شده است.
آقازاده با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین نباید نسبت به آمار نزولی استان خوش خیال باشند عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی همچنان بهترین راه‌های کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 3