۶ هزارو ۶۲۶ مسافر ورودی در مرزهای آذربایجان‌غربی غربالگری شدند

۶ هزارو ۶۲۶ مسافر ورودی در مرزهای آذربایجان‌غربی غربالگری شدند

آرازاذربایجان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری مسافران مرزی، ۶ هزار و ۶۲۶ مسافر غربالگری شده ولی مورد مثبت کرونایی شناسایی نشده است.
امیر جعفرزاده افزود: به خاطر هم مرز بودن با سه کشور، ۶ پست فعال غربالگری در مرزهای بازرگان، رازی خوی، سرو ارومیه ،فرودگاه بین المللی ارومیه، تمرچین پیرانشهر و مرز کیله سردشت مستقر است.
وی به ارائه خدمات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در مرزهای استان اشاره کرد و ادامه داد: افراد آموزش دیده در شیفت های هشت ساعته و ۲۴ ساعته در کنار شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها در مرزهای رسمی استان به غربالگری مسافران می پردازند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در خصوص جزئیات خدمات این نهاد طی این مدت اظهار کرد: در این مدت تب سنجی ۶ هزار و ۴۰۷ نفر، بررسی وضعیت ۲۹۰ مورد مشکوک، انجام تست فوری برای پنج ‌هزار و ۱۲۲ نفر و انجام تست پی سی آر برای ۲۱۱ نفر اجرایی شده است.
جعفرزاده افزود: همه مسافرانی که قصد ورود به کشور را داشتند، در زمان ورود از پایانه مرزی بازرگان، مرز رازی، مرز سرو، فرودگاه بین المللی شهید باکری، مرز تمرچین و مرز کیله توسط ۱۵۸ نفر تیم مراقبتی هلال احمر آذربایجان‌غربی غربالگری شدند.
طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۶ فروردین جاری ادامه داشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = دو