۶۷ باند بزرگ مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد

۶۷ باند بزرگ مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد

آراز آذربایجان- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از متلاشی شدن ۶۷ باند بزرگ مواد مخدر در طول ۵ ماه گذشته سالجاری در استان خبر داد.
سرهنگ شمسعلی حق وردیان پیش از ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور مسیر ترانزیت مواد مخدر کشور به شمار می‌رود، افزود: در این زمینه، شش هزار و ۶۱۱ نفر دستگیر شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸۴ نفر مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر، توزیع کننده و معتادان هستند.
وی با اشاره به کشف ۲.۴ تن مواد مخدر از این باندهای مواد مخدر در استان افزود: بیشترین مواد مخدر تریاک کشف شده بوده با یک تن و ۶۳۱ کیلو گرم بوده که مقصد بیشتر این مواد مخدر ترانزیت به کشورهای اروپایی است.
حق وردیان با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش دارد، گفت: در این زمینه ۲۸۳ دستگاه خودرو و موتور سیکلت حامل مواد مخدر کشف و توقیف شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در نیمه دوم امسال، ۲۳ هزار و ۷۵۰ عدد انواع قرص روان گردان در استان کشف و ضبط شده است.
سرهنگ حق‌وردیان افزود: یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز از اموال، دارایی‌ها و مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت ۷۰۹ فقره طرح مقابله با مواد مخدر در قالب کنترل محورهای مواصلاتی، ارتقای امنیت اجتماعی، کنترل اطراف مدارس در استان اجرا شده، اظهارکرد: این میزان اجرا و موفقیت طرح‌های مبارزه با مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش یافته است.
سرهنگ حق وردیان با بیان اینکه یکی از از سیاست‌های انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان است، عنوان کرد: بیشتر مواد مخدر کشف شده از مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور بوده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


× 8 = هشت