۵ مرز آذربایجان غربی بسته شد

۵ مرز آذربایجان غربی بسته شد

آرازآذربایجان– معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از تشکیل تیم های نظارتی در اماکن پرتردد استان با هدف مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.
آیدین رحمانی ظهر شنبه در همایش معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداران سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارکرد: تیم‌های نظارتی در محل‌ها و اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، پلیس راه‌ها، پمپ بنزین و سایر اماکن پرتردد در استان تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم با نصب پروتکل بهداشتی رعایت موارد بهداشتی و نظارت بر رعایت موارد بهداشتی از شیوع این ویروس و بیماری جلوگیری کنیم ادامه داد: همچنین در راستای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا، اماکن و معابر پرتردد شهرها و روستاهای استان ضدعفونی می‌شود.
رحمانی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا به ریاست استاندار و ذیل آن تشکیل سه کمیته اقتصادی، زیرساخت‌ها و امنیتی، سیاسی و فرهنگی، گفت: مسئولیت کمیته زیرساخت‌ها بر عهده این معاونت است که اقداماتی در راستای ضدعفونی و گندزدایی برنامه ریزی و در حال اجراست.
وی اصلی ترین وظیفه این کمیته را ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی شهرها و روستاها عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص اقدامات خوبی از سوی شهرداری‌ها انجام گرفته و به صورت شبانه اماکن، معابر و قسمت‌های پرتردد در سطح شهر ضدعفونی می‌شود همچنین در تمام روستاها نیز کمیته سلامت با مسئولیت دهیاران و عضویت برخی معتمدین تشکیل و هر دو روز یک بار معابر و اماکن پرتردد روستایی نیز ضدعفونی می‌شود.
۵ مرز آذربایجان غربی به دلیل مبارزه با ویروس کرونا بسته شد
رحمانی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ۶ پایانه مرزی رسمی است که در حال حاضر به جز پایانه مرزی تمرچین که جزو ۲ مرز باز کشور است بقیه مرزها بسته است عنوان کرد: ضدعفونی کلیه ناوگان حمل و نقل سنگین که وارد استان می‌شوند توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مبادی ورودی استان انجام می‌شود.
وی همچنین گفت: در راستای کاهش تردد و تجمع و در پاسخ به مطالبه انجمن پیمانکاران بر اساس ماده ۴۳ شرایط عمومی پیمان، محدودیت کاری را اعمال کردیم، همچنین در پروژه‌هایی که تعدد افراد وجود داشت تعطیل شدند.
رئیس کمیته عمرانی ستاد مبارزه با کرونا ویروس در آذربایجان غربی از آمادگی ۲۵۰۰ تخت در استان برای ارائه خدمات درمانی برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در هفته گذشته با همکاری ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروی انتظامی بیمارستان ۲۰۰ تختی صحرایی راه اندازی شد و در صورت نیاز آمادگی لازم برای برپایی بیمارستان صحرایی دیگر وجود دارد.
رحمانی همچنین با اشاره به موقعیت حساس شهرستان سردشت به لحاظ حضور جانبازان شیمیایی و داشتن زمینه بیماری ریوی، اظهارکرد: موقعیت این شهرستان نیاز به توجه و اتخاذ تدابیر ویژه لازم بود و نیاز است اعتبار لازم برای تأمین مواد ضدعفونی و بهداشتی در این منطقه در نظر گرفته شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


− 2 = سه