۵ روستای خوی در معرض رانش زمین قرار دارند

۵ روستای خوی در معرض رانش زمین قرار دارند

آرازآذربایجان – مدیر بحران شهرستان خوی گفت: در حال حاضر پنج روستای شهرستان خوی در معرض رانش زمین قرار دارند.
اسماعیل سالم خویی اظهارداشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته پنج روستای گوگرد، اسفران، کفچرین، بیانلو و حصار در معرض رانش زمین قرار دارند و همه ساله خساراتی از این ناحیه بر اهالی تحمیل می شود.
وی ادامه داد: به دلیل رانش های مکرر زمین در روستای کفرچین طی هفته های اخیر و آسیب جدی به ۱۷ منزل روستایی مقرر شده است این روستا یا به منطقه امن منتقل شود یا زمینه حل مشکل فراهم شود.
سالم خویی با اشاره به نزدیکی این روستا به پایانه مرز رازی خوی عنوان کرد: اهالی روستا چندان راضی به انتقال روستا نیستند در این راستا تلاش می شود مشکل از طریق سایر راه های اتخاذ شده در مدیریت بحران حل شود.
مدیر بحران شهرستان خوی با اشاره به بازدید روز گذشته استاندار آذربایجان غربی از این روستا اضافه کرد: در این بازدید عنوان شد زمین لغزش حادث شده در این روستا زنگ خطری جدی است و بر همین اساس مدیران مسئول راهکارهای لازم در خصوص ایجاد رفاه برای اهالی را مدنظر دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه سایت پیش بینی شده برای جابجایی این روستای ۱۴۰ خانواری از شرایط لازم برخوردار نیست و اهالی نیز رغبتی برای جابجایی ندارند لذا تدابیر دیگری در نظر گرفته خواهد شد.
سالم خویی با بیان اینکه برای جبران خسارات دولت تسهیلات بلاعوض و تسهیلات بابهره پایین در اختیار روستائیان قرار می دهد گفت: دریک ماه گذشته بر اثر رانش زمین ۷۰ میلیارد ریال به زیر ساختهای بخش آب، برق، مخابرات روستای کفچرین خسارت وارد شده است.
مدیر بحران شهرستان خوی با اشاره به تاکید استاندار آذربایجان غربی مبنی بر هم اندیشی با مردم روستای کفرچین در خصوص حل مشکل رانش زمین گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که بدون در نظر گرفتن خواست آنان هیچ تصمیمی برای آینده شان اتخاذ نمی شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


× 1 = چهار