۳۷۰ هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

۳۷۰ هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

آرازآذربایجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۳۷۰ هزار تن گندم از زارعان استان خریداری شده است.
رسول جلیلی با بیان اینکه از این میزان ۳۵۰ هزارتن برای مصرف خوراکی و ۲۰ هزار تن برای مصرف بذر است افزود: در سال زراعی جاری ۳۷۵ هزار و ۳۹۵ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول گندم رفته که پیش بینی می شود بیش از ۸۰۰هزار تن گندم برداشت شود.
وی از پیش بینی خرید ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد استان خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون خرید گندم در ۶۲ مرکز تعیین شده از سوی تعاون روستایی در حال انجام است و مطالبات گندمکاران پس از خرید پرداخت می شود.
جلیلی اضافه کرد: امسال ۹۸۵ کمباین بومی، ۱۷۰ کمباین مهاجر و ۲۸۳۰ دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم در نظر گرفته شده است و مراکز خرید نیز دارای باسکول استاندارد متصل به رایانه و دوربین دید در شب و ارتباط اینترنتی مناسب و همچنین ظرفیت انبارداری متناسب با حجم برآوردی خرید مرکزاست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص میزان صادرات گندم استان نیز عنوان کرد: سالانه ۲۰ درصد از گندم تولیدی استان به خودمصرفی در بخش بذر مورد استفاده کشاورزان و نیز خوراکی استفاده می‌شود و مابقی در چرخه تولید وارد سیلوهای استان شده و بر اساس مصرف استان مازاد گندم به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
جلیلی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است افزود: آذربایجان غربی در زمینه تولید گندم یکی از استانهای مهم کشور به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه


× 4 = دوازده