۳۵ هزار نفر مسافر داخلی و خارجی در آذربایجان‌غربی اقامت کردند

۳۵ هزار نفر مسافر داخلی و خارجی در آذربایجان‌غربی اقامت کردند

آراز آذربایجان -مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۳۵ هزار و ۹۸ نفر مسافر داخلی و خارجی در مراکز اقامتی آذربایجان‌غربی اقامت کردند.
جلیل جباری ، با اشاره به اینکه امسال ۳۳ هزار و ۱۷۳ نفر مسافر داخلی در مراکز اقامتی استان اقامت کردند اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۹۲۵ نفر مسافر خارجی نیز از مراکز اقامتی آذربایجان غربی استفاده کرده‌اند و در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۳۵ هزار و ۹۸ نفر مسافر داخلی و خارجی در مراکز اقامتی همچون هتل، مهمانپذیر و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی آذربایجان‌غربی اقامت داشتند.
وی با اشاره به اینکه میزان اقامت در هتل ۱۷ هزار و ۲۴۲ نفر بوده است افزود: این در حالی است که در نیمه اول سال گذشته ۲۰۷ هزار و ۳۲۸ نفر در هتل‌های سطح استان اقامت داشتند که به‌خاطر شرایط کرونایی امسال شاهد کاهش شدید اقامت مسافران بوده‌ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی میزان اقامت در مهمان‌پذیر را ۱۲ هزار و ۹۱۵ نفر عنوان کرد: در سال گذشته این تعداد ۱۱۳ هزار و ۷۲۱ نفر بوده است.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال گذشته تعداد چهار هزار و ۷۹۹ نفر در مراکز بومگردی استان اقامت کردند گفت: این تعداد در سال جاری به سه هزار و ۴۶۵ نفر رسید.
جباری با اشاره به اینکه ۷۰۴ هزار و ۱۳۵ مورد بازدید گردشگران از مراکز تفریحی و گردشگری آذربایجان ‌غربی انجام شد بیان کرد: همچنین بازدید گردشگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی ۷۳ هزار و ۵۷۱ مورد بوده است.
وی افزود: امسال ۱۲ گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری، سه پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم گردی و ۱۵ موافقت اصولی ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ مورد شناسایی و برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز دفاتر و افراد فاقد مجوز فعالیت در زمینه تورهای گردشگری به ثبت رسید گفت: امسال این تعداد به ۱۷ مورد کاهش یافت

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


− سه = 5