۳۲۳ شرکت در آذربایجان غربی منحل شد

۳۲۳ شرکت در آذربایجان غربی منحل شد

آرازآذربایجان-مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت:شرایط اقتصادی نامناسب حاکم بر جامعه سبب انحلال ۲۵۶ شرکت تجاری و تعاونی در هشت ماهه سال ۹۶ و ۲۳۲ مورد دیگر در مدت زمان مشابه امسال شده است.
امیر جوان‌کیا ، با تشریح برنامه‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در زمینه وصول مطالبات بانکی اظهار داشت: در هشت ماهه امسال پرونده‌های تشکیلی در زمینه اجرا در اداره ثبت استان با تعداد ۹ هزار و ۸۲۴ فقره پرونده نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۶ میزان ۶۳ درصد رشد یافته است.
وی افزود: تعداد کل پرونده‌های تشکیلی در زمینه‌های مختلف از جمله چک، رهنی و وصول مطالبات بانکی در سال ۹۶ شش هزار و ۲۹ فقره بوده که در ۱۹ واحد اجرا در ادارات ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی به آن‌ها رسیدگی شد.
جوان‌کیا با بیان اینکه پرونده‌های مهریه بیشترین تعداد پرونده‌های متشکله در این اداره را در برمیگیرد بیانکرد: در هشت ماهه امسال پرونده‌های مهریه نسبت به مدت زمان مشابه در سال پیش ۷۸ درصد افزایش یافته است که شرایط اقتصادی نامناسب و افزایش قیمت سکه در این میان بی تأثیر نبود.
وی اظهار داشت: در هشت ماهه سال ۹۶ تعداد پرونده‌های تشکیل شده در زمینه اسناد رهنی ۴۰۵ فقره بود که این میزان امسال به ۶۱۵ فقره افزایش یافته که نشان از رشد ۵۲ درصدی دارد.
رشد ۱۶۰ درصدی پرونده‌های بانکی/وضعیت بحرانی اقتصاد
جوان‌کیا با تشریح انواع قرار دادهای داخلی بانک برای ارائه تسهیلات گفت: در هشت ماهه سال ۹۶ در زمینه قراردادهای داخلی ۲۲۰ فقره و امسال ۵۷۲ فقره پرونده در جریان بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۶، ۱۶۰ درصد رشد داشته که نشان دهنده وضعیت نامناسب اقتصادی دارد.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک آذربایجان غربی تصریح کرد: در هشت ماهه سال ۹۶ تعداد چهارهزار و ۲۷۰ پرونده در زمینه طلاق به ثبت رسید که این میزان در مدت زمان مشابه امسال به چهار هزار و ۱۳۴ پرونده رسیده است و خوشبختانه منفی ۳٫۲ درصد کاهش در این حوزه وجود داشته است.
وی خبر از سیر نزولی ازدواج در آذربایجانغربی داد و اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت شده در این سازمان در هشت ماهه سال ۹۶ تعداد ۱۷ هزار و ۶۹۴ و در هشت ماهه امسال تعداد ۱۷ هزار و ۹۶ واقعه ازدواج در استان ثبت شده که با داشتن ۳٫۴ درصد رشد منفی شاهد کاهش ازدواج در آذربایجان غربی هستیم.
جوان‌کیا افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در سال ۹۶ برای هزار و ۵۰ فقره و امسال برای هزار و ۷۴۳ فقره زمین و سایر اموال وقفی سند صادر کرده است که این موضوع گامی بزرگ در جهت مقابله با زمین‌خواری و محافظت از اراضی وقفی محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: کل اسناد صادره آذربایجان غربی در سال هشت ماهه سال ۹۶ تعداد ۴۳ هزار و ۵۰۰ فقره بود که در مدت زمان مشابه امسال با داشتن رشد ۱۰ درصدی به ۴۷ هزار و ۸۱۵ فقره رسیده است.
جوان‌کیا با بیان اینکه تعداد شرکت‌های ثبت شده تجاری و تعاونی را در هشت ماهه سال ۹۶ هزار و ۳۵ مورد بوده گفت: در هشت ماهه امسال هزار و ۲۰ مورد شرکت در اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی به ثبت رسیده‌که متأسفانه این تعداد ذکر شده رشد منفی یک درصد را دارد.
وی اظهار داشت: متأسفانه شرایط اقتصادی نامناسب حاکم بر جامعه سبب انحلال ۲۵۶ شرکت تجاری و تعاونی در هشت ماهه سال ۹۶ و ۲۳۲مورد دیگر در مدت زمان مشابه امسال شده است که رشد ۴۸ درصدی این مهم نشان از تمایل بیش از پیش شرکت‌ها به انحلال دارد.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک آذربایجان غربی با بیان اینکه اشخاصی که زمین‌ها و منازل قولنامه‌ای دارند می‌توانند تحت عنوان قانون تعیین تکلیف اراضی به ادارات ثبت استان مراجعه کرده و با توجه به شرایط ساختمان، ارزش منطقه‌ای ملک یا زمین و محل آن با کمترین هزینه ملک خود را سند دار کنند گفت: با توجه به اینکه اراضی کشاورزی شامل قوانینی چون جلوگیری از خرد شدن اراضی و ویلا سازیهای غیرمجاز که سبب از بین رفتن اراضی کشاورزی و خارج شدن این زمین‌ها از چرخه تولید محصولات کشاورزی می‌شوند نمی‌توان از این روش برای سنددار کردن آن‌ها اقدام کرد اما روش‌های معمول برای انجام این کار وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


هشت − = 4