۲۸۰۰واحد از طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان غربی کلنگ زنی می شود

۲۸۰۰واحد از طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان غربی کلنگ زنی می شود

آراز آذربایجان- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: دو هزار و ۸۰۰ واحد از ۲۱ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان در شهرهای خوی و ارومیه امسال کلنگ زنی می شود.
محسن حمزه لو در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن و نیز مسکن مهر در استان اظهارکرد: طرح اقدام ملی مسکن برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.
وی با بیان اینکه در هفته‌های آتی هزار و ۶۰۰ احد از این طرح در ارومیه و هزار و ۲۰۰ واحد در شهرستان خوی کلنگ زنی می‌شود افزود: در این طرح تلاش شده از تجربیات طرح مسکن مهر بهره برده و احداث واحدها در مناطقی که زیرساخت‌های لازم را دارند احداث شوند.
حمزه لو با اعلام اینکه از ۲۱ هزار واحد احداثی در قالب این طرح چهار و ۲۰۰ واحد به صورت مشارکتی با بنیاد مسکن، چهار هزار و ۳۰۰ واحد با حوزه بازآفرینی و مابقی توسط اداره کل احداث می‌شود افزود: تاکنون نام‌نویسی ٢٠ هزار و ١۴٨ نفر در ١٠ شهرستان استان قطعی شده و متقاضیان تأیید شده ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، در صورتی که مدارک موردنیاز را به اداره کل تحویل نداده‌اند نسبت به ارائه این مدارک اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: افراد تأیید شده بعد از دریافت پیامک از سامانه اقدام ملی مسکن تا اطلاع ثانوی وقت دارند تا با مراجعه به بخش «پیگیری» در سایت https://tem.mrud.ir نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کنند.
نیمه اول امسال جشن پایان مسکن مهر در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
وی اضافه کرد: همچنین افرادی که در مرحله دوم ثبت‌نام به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها کد ملی خود را به سامانه پیامکی طرح اقدام ملی مسکن ارسال کرده‌اند، برای ثبت‌نام و بارگذاری مدارک تا اطلاع ثانوی می‌توانند با مراجعه به بخش «پیگیری درخواست» در سامانه طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تکمیل ثبت‌نام اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: زمان بندی موارد مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی متقاضیان، ثبت اعتراض به نتایج پالایش متقاضیان مرحله اول و بارگذاری مدارک توسط متقاضیان تأیید شده در مرحله دوم نیز به زودی اعلام می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت طرح مسکن مهر استان با بیان اینکه مسکن مهر از طرح‌های سنواتی به شمار می‌رود اضافه کرد: تا پایان خردادماه چهار هزار و ۶۵۰ واحد از طرح مسکن مهر در استان افتتاح می‌شود و با روند فعلی نیمه اول امسال جشن پایان ساخت طرح مسکن مهر در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی رفع موانع مسکن مهر در استان، افزود: در این کارگروه به‌صورت مستمر و مداوم جلساتی را با دستگاه‌های خدمات رسان استان برگزار می‌کنیم تا از ظرفیت‌های آن‌ها برای تکمیل این واحدها استفاده کنیم.
حمزه لو با تاکید بر اینکه واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، مهاباد، نقده، سردشت، شاهین‌دژ و بوکان قرار دارد گفت: کل تعهد مسکن مهر در استان ۵۱ هزار واحد بود که از این تعداد تنها چهار هزار و ۴۰۰ واحد باقی مانده و بقیه تحویل متقاضیان شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


4 × سه =