۲هزارو ۱۹۲ روستای آذربایجان‌غربی شرایط برگزاری انتخابات شوراها را دارد

۲هزارو ۱۹۲ روستای آذربایجان‌غربی شرایط برگزاری انتخابات شوراها را دارد

آراز آذربایجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۶۹ روستای در این استان وجود دارد، گفت: در ۲ هزار و ۱۹۲ روستا انتخابات شوراها برگزار می‌شود.
علی مصطفوی با بیان اینکه در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت انتخابات شوراها برگزار می‌شود، اظهار داشت: در ۲ هزار و ۱۹۲ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها نیز باید افراد ثبت نام کننده به عنوان داوطلبان انتخاباتی به حد نصاب لازم برسد.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای ششمین دوره انتخابات شورای روستاها از صبح امروز آغاز شده است، افزود: ثبت نام از داوطلبان این دوره از انتخابات تا ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه داوطلبان انتخاباتی می‌توانند از چهار روش در ششمین دوره انتخابات شورای روستاها ثبت نام کنند، گفت: ثبت نام از طریق نرم افزار موبایل، سایت، دفاتر پیشخوان دولت و حضور در بخشداری‌ها صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ۶۰ هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی تشکیل شده است، اظهار داشت: ترکیب این هیات‌های اجرایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا متفاوت است؛ در انتخابات ریاست جمهوری هیات اجرایی ۱۳ نفر اعم از فرماندار، رییس ثبت احوال، دادستان، رییس دادگستری و ۹ نفر از معتمدین مردم را شامل می‌شود.
مصطفوی افزود: هیات اجرایی انتخابات شورای شهر شامل فرماندار، رییس ثبت احوال، رییس آموزش و پرورش و ۸ نفر از معتمدین شهر است که در تشکیل هیات اجرایی انتخابات شورای روستاها نیز بخشدار، رییس آموزش و پرورش، رییس جهاد کشاورزی و هفت نفر از معتمدین منطقه حضور خواهند داشت.
وی در رابطه با شروط مدارک تحصیلی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای روستاها نیز گفت: برای روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار داشتن سواد خواندن و نوشتن و برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار شرط دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم در نظر گرفته شده که تبصره‌هایی نیز در این راستا برای اعضای اسبق این شوراها وجود دارد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در روز ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
بر اساس اعلام وزارت کشور ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۲ زمان‌بندی جداگانه انجام می‌شود.
ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفند شروع شد و به مدت یک هفته تا ۲۶ اسفند ادامه یافت.
ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها هم از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شروع شده و تا ۲۲ فروردین ماه ادامه می‌یابد.
بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه را که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، ارائه کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


9 − پنج =