۱۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط هنگ مرزی ارومیه کشف شد

۱۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط هنگ مرزی ارومیه کشف شد

آرازآذربایجان-فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توسط نیروهای هنگ مرزی ارومیه کشف و ضبط شده است.
سرهنگ علی علیپور صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته ناجا در محل هنگ مرزی این شهر برگزار شد با اشاره به امنیتی که در مرزهای ارومیه حاکم است اظهار داشت: امنیت در اقتصاد نقش مهمی دارد و نیروهای مرزبانی ارومیه نیز در این ارتباط تمام تلاش خود را می‌کنند تا مردم و کشور در امنیت کامل باشند.
وی افزود: ما در دو فصل عملیات مرزی مفصلی داریم و در قالب آن سلسله اقدامات لازم به عمل می‌آید تا امنیت در طول نوار مرزی به وجود آید و نتیجه آن در داخل شهرها مشاهده می‌شود.
علیپور گفت: در سال ۹۷ هنگ مرزی ارومیه موفق به کشف ۲۴۴ کیلوگرم مواد مخدر شد که دو باند مهم در این ارتباط متلاشی شدند.
وی تصریح کرد: در همین مدت ۲۴۰ هزار عدد البسه ۵ میلیون نخ سیگار ۱۱ هزار داروی انسانی ۹۹ هزار عدد بطری سموم کشاورزی ۳۳ هزار لیتر سوخت از قاچاقچیان کشف و ضبط شد و ۷۰ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
فرمانده هنگ مرزی ارومیه خاطرنشان کرد: این هنگ در هرجایی از مرزها که لازم باشد پاسگاه و برجک ایجاد کرده است تا امنیت مردم را تأمین کند.
وی تصریح کرد: نیروهای مرزبانی با مشکلاتی زیادی از لحاظ تردد مخصوصاً در فصل زمستان روبه‌رو هستند به‌طوری که آذوقه ۸ ماه نیروها از قبل تأمین می‌شود و برای تردد از هلی‌کوپتر استفاده می‌شود و یا باید در برف ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر پیاده روی کنند.
علیپور تأکید کرد: همچنین اختراعات خوبی نیز در این هنگ مرزی روی داده است که می توان به سبک ترین جلیقه ضد گلوله اشاره کرد که ۵۰۰ گرم وزن دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


4 + سه =