۱۰ گروه کسب و کار متضرر از شیوع کرونا حمایت می شوند

۱۰ گروه کسب و کار متضرر از شیوع کرونا حمایت می شوند

آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کسب و کارهایی که به‌صورت مستقیم از بیماری کرونا و شیوع آن ضرر دیده‌اند، در ۱۰ گروه طبقه‌بندی شده و مشمول تسهیلات تعویق موقت اقساط بانکی می‌شوند.
بهنام شهدی در جلسه قرارگاه استانی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: این ۱۰ گروه شامل مراکز تهیه و توزیع غذاهای آماده مثل رستوران‌ها و تالارها، مراکز مربوط به گردشگری مثل هتل‌ها، حمل و نقل عمومی مسافر در بخش درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافربری، مراکز تولید و توزیع پوشاک کیف و کفش، مراکز تولید آجیل و خشکبار و مراکز تفریحی فرهنگی و صنایع دستی است.
وی اضافه کرد: تسهیلات دریافتی این گروه ها مشمول تمدید مهلت پرداخت اقساط خواهد بود.
وی بیان کرد: یکی از شبهه‌های مطرح‌شده در کشور، تمدید مهلت پرداخت اقساط تسهیلات و وام‌ها بود که طبق بخشنامه بانک مرکزی، همه تسهیلات و وام‌ها شامل این تمدید نمی‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: دریافت و پرداخت پول نقد در بانک‌ها محدود شده و در هر بانک یک شعبه مجزا و مستقل برای برداشت و پرداخت فیزیکی در نظر گرفته شده‌است.
شهدی گفت: همه مجوزها، پروانه‌های تاسیس و بهره‌برداری به مدت سه ماه تا پایان اردیبهشت بدون مراجعه متقاضی به صورت خودکار تمدید می‌شود که شامل مجوزهای بخش کشاورزی صنعت و معدن و گردشگری است.
وی افزود: بدهی مودیان مالیاتی‌، بخشودگی جرایم مالیاتی و اعتبار کارت‌های بازرگانی نیز به مدت سه ماه تمدید شده‌است.
وی اضافه کرد: همچنین دفترچه‌های درماتی تامین اجتماعی و چک‌های پاس نشده امور مالیاتی نیز به صورت خودکار تا یک ماه مشمول طرح تمدید قرار گرفته‌است.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 16