نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي:

گفتمان صرف در عصر زرادخانه‌ها حماقت محض است

گفتمان صرف در عصر زرادخانه‌ها حماقت محض است

گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: در برهه‌ای از زمان که دشمنان ما همه همت خود را صرف تجهیز نظامی و افزایش سلاح‎های کشتار جمعی می‌کنند سخن گفتن از گفتمان خالی از توان موشکی و دفاعی از روی حماقت محض است.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت انسان، اظهار داشت: در ایام مبارک و میمون سالروز میلاد دخت نبی(ص) فاطمه زهرا(س) و امام راحل قرار داریم که به عنوان هفته زن شناخته شده است.
وی با بیان اینکه برای زنان جامعه اسلامی روز زن بودن میلاد برترین زن هستی مایه افتخار و عزت است، افزود: قبل از ظهور دین اسلام در تمام جوامع و مکاتب زن ارزش و جایگاه حقیقی خود را از دست داده بود و تنها دین و مکتبی که به مقام و ارزش زن توجه کرده و او را هم‌رتبه و شان با مردان معرفی کرد دین اسلام است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به عدم حق رای زنان در جوامع غربی تا قرن اخیر، گفت: در حال حاضر نیز زن در غرب به عنوان کالا و نیروی کار ارزان عرضه شده و مورد سوء استفاده مردان بیمار دل و هوسران است.
وی به آیاتی از قرآن کریم که زن را هم ردیف و مقام با مردان معرفی می‎کنند اشاره و اضافه کرد: در این آیات خدای متعال شرط برتری را رعایت تقوای الهی و انجام عمل صالح برای زنان و مردان معرفی کرده و برتری را مختص مردان نمی‌داند.
امام جمعه ارومیه به تضییع حقوق زنان در غرب اشاره و اذعان کرد: بدترین ظلم در حق زن این است که ادعا شود زن از لحاظ ساختار جسمی و ظاهری باید با مرد برابری کرده و هم ردیف مردان در جامعه به انجام کارهای سنگین بپردازد، در حالی که زن هر چند که در شان و مقام با مرد یکسان است اما به دلیل داشتن مسئولیت فرزندآوری که بسیار وظیفه ارزشمند و سنگینی است از لحاظ ساختار فیزیکی با مرد متفاوت بوده و ادعای چنین تساوی و برابری جفای در حق بانوان است.
قریشی به لزوم احسان و نیکی به والدین اشاره کرد و افزود: در دین اسلام خدای متعال انسان را از تواضع و افتادگی در برابر غیر خود به غیر از پدر و مادر منع می‌‌کند و این مسئله نشان از شان و مقام آنان در نزد فرزندان‌شان است، لذا ما وظیفه داریم که همواره در برابر والدین خود متواضع بوده و با ادب و احسان با آنان رفتار کنیم.
وی به ۱۲ فروردین ۵۹ سالروز تایید تاریخی جمهوری اسلامی توسط ۹۸ درصد از مردم ایران اشاره و ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث بر سر اینکه چه نوع حکومتی در ایران باید حاکم شود به فرمان امام خمینی کبیر(ره) رفراندوم برگزار شده و نظام جمهوری اسلامی به تایید بی‌سابقه مردم ایران رسید.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: پس از شکل گیری نظام اسلامی و تایید بالای ۹۸ درصدی آن به وسیله مردم، تنها قانونی که در جامعه ما حق حکومت کردن و نظر دادن داشت قوانین اسلامی بود و به همین علت دشمنان اسلامی با ما مخالفند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) اشاره و اضافه کرد: در این دیدار حضرت آقا به نکات مهمی از جمله لزوم توجه مداحان در کنار ذکر مصیبت به باورها و افکار صحیح جوانان پرداختند تا آنها از هجمه‌های فرهنگی و تبلیغی دشمنان در امان بمانند.
این مسئول در بخش دیگری از بیانات خود به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص افرادی که ادعا می‌کنند ما در عصر گفتمان‌ها قرار گرفته‌ایم نه عصر موشک و سلاح، اشاره و اذعان کرد: بر اساس بیان مقام معظم رهبری که کاملا درست و منطقی است در برهه‌ای از زمان که دشمنان ما همه همت خود را صرف تجهیز نظامی و افزایش سلاح‎های کشتار جمعی می‌کنند سخن گفتن از گفتمان خالی از توان موشکی و دفاعی از روی حماقت محض است.
وی با تاکید بر این مسئله که اگر گفتمان خالی از قدرت و توان نظامی در حل مسائل و مشکلات بین جهان اسلام و کفر اثرگذار بود چرا امام حسین(ع) که از بهترین سخنرانان و سخن‌دانان بودند نتوانستند با کلام خود سپاه یزیدیان را قانع کرده و آنان را از جنگ و خونریزی پرهیز دهند، گفت: چنین دیدگاهی مخالف با کلام الهی است که مومنان را به آمادگی کامل در برابر کافران دعوت می‌کند، چرا که اگر کافران در ما توان مقابله ببینند حاضر به گفت‌وگو شده و تسلیم می‌شوند.
قریشی در پایان به روز طبیعت اشاره و ابراز کرد: در برخی از جوامع چنین باور خرافی و غلطی جا افتاده است که ۱۳ نحس است، اما خدای متعال از دشمنی با ایام مسلمانان را نهی کرده، چرا که نحس بودن یا نبودن ایام به عملکرد خود انسان‌ها بر می‌گردد و همه زمان‌ها متعلق به خدای متعال است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


1 × = چهار