سرپرست معاونت نظارت حفاظت محيط زيست استان:

کیفیت هوای ارومیه ناسالم اعلام شد

کیفیت هوای ارومیه ناسالم اعلام شد

گروه خبر:سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه در حد ناسالم برای گروه های حساس است. سعید موسوی با بیان اینکه نتایج حاصل از بررسی ایستگاه های سنجش کیفیت هوای ارومیه بیانگر وجود ذرات معلق ۱۰ میکرون در هوای شهر است.
وی با بیان اینکه هوای ارومیه از نظر منواکسیدکربن، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد پاک است افزود: در حال حاضر میزان ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در هوای ارومیه ۱۱۲بوده که برای گروه های سنی حساس ناسالم است.سرپرست اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: همچنین شاخص آلودگی هوا در ارومیه از نظر ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون نیز به ۸۸ رسید که سالم است.
موسوی گفت: سامانه بارشی زودگذر از اواخر دیروز وارد استان شده و تاپایان امروز نیز فعال خواهد بود و پیامد این سامانه بارش متناوب و وزش باد به ویژه در نواحی و مرکزی استان خواهد بود.سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: توصیه می شود افراد سالمند، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.موسوی گفت: کاهش تردد شهری نیز می تواند نقش مهمی در جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها در سطح شهرهای پر جمعیت و صنعتی داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = سیزده