نماينده ولي‌فقيه در استان:

کمک به زندانیان نیازمند آذربایجان غربی مورد توجه متولیان قرار گیرد

کمک به زندانیان نیازمند آذربایجان غربی مورد توجه  متولیان قرار گیرد

گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: کمک به زندانیان نیازمند آذربایجان غربی و گره‌گشایی از امور آنها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه متولیان باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جمع مدیران و مسئولان اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ذکر خداوند در همه حالات و در همه موقعیت‌ها اظهار داشت: مسئله ذکر و یاد خداوند یکی از مسائلی مهمی است که هم قرآن و هم روایات بر آن تأکید کرده است و در واقع از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده خداوند ذکر خداوند است.
وی تصریح کرد: اگر کسی در زندگی عادت به ذکر خداوند داشته باشد در زندگی دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.
قریشی گفت: پیامبر اسلام(ص) در معراج وقتی وارد بهشت شدند دیدند که فرشتگانی در حال بنای بناهایی هستند و گاهی کار می‌کنند و گاهی دست از کار می‌کشند ایشان علت آن را پرسیدند آن‌ها گفتند که منتظر نفقه هستیم و نفقه و مصالح ما ذکری است که مؤمن در دنیا می‌گوید و وقتی ذکر گفته می‌شود کار می‌کنیم و وقتی مؤمن از ذکر دست می‌کشد ما نیز از کار دست می‌کشیم بنابراین اعمال خوب انسان در دنیا تبدیل به بهشت و رضوان و اعمال بد انسان تبدیل به آتش می‌شود.وی تصریح کرد: ذکر لسانی مقدمه ذکر قلبی است اگر انسان عادت به ذکر لسانی داشته باشد به مرور قلب انسان نیز با خداوند همراه می‌شود و انسان زمانی دست به گناه می‌زند که از یاد خداوند غافل می‌شود.نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به اهمیت رعایت حق‌الناس گفت: انسان دو نوع حق به گردن دارد، حقوق الهی و حقوق انسان‌ها، انسان اگر بخواهد نجات پیدا کند و سعادتمند شود باید حقوق الهی و حقوق مردم را درست به جا بیاورد.
به گفته وی بر اساس روایات اهل بیت(ع) امکان دارد خداوند در قیامت از حق خود بگذرد اما از حق‌الناس نخواهد گذشت بنابراین برای همین باید انسان هر چند وقت یک‌ بار در اعمال خود نگاه کند و تا فرصت دارد جبران کند.
امام جمعه ارومیه اظهار داشت: در مورد حق‌الناس روایات عجیبی است، در جریان قیام حضرت اباعبدالله(ع) حضرت دستور دادند که هر کس حق‌الناسی بر گردن دارد میدان را ترک کند تا حق‌الناس را جبران کند بنابراین در روایات داریم که نخستین خونی که از شهید به زمین ریخته می‌شود همه گناهان او بخشیده می‌شود مگر حق‌الناس، کوچک‌ترین حق‌الناس در درگاه الهی گذشت نخواهد شد و به همین خاطر در زندان‌ها نباید بیشتر از آنچه که قانون دستور داده شده، با زندانیان برخورد شود چرا که مصداق حق‌الناس است و در قیامت خداوند گذشت نخواهد کرد.
همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر مدیران حلال خداوند را حلال و حرام خداوند را حرام بداند هیچگاه توصیه اشتباه دیگران در آن ها اثر گذار نخواهد بود بنابراین لازم است مدیران دولتی حلال و حرام خدا را رعایت کنند. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار داشت: هر کس قرآن زیاد بخواند زندگانی با برکتی خواهد داشت. وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام خطاب به سلمان گفت: پیامبر هم خود قرآن می‌خواندند و هم به دیگران می‌گفتند که قرآن بخوانند تا پیامبر به آن گوش دهند؛ پیامبر اسلام هر شب قبل از خواب سوره‌های مسبحات را می‌خواندند.وی افزود: در حالات امام خمینی (ره) آورده‌اند که ایشان در هر روز سه جزء قرآن می‌خواندند بنابراین اگر در زندگی افرادی که موفقیت بزرگی در زندگی داشته‌اند نگاه کنیم می‌بینم که قرآن زیاد می‌خوانده اند.
امام جمعه ارومیه گفت: وقتی حضرت پیامبر یک آیه از قرآن را برای عرب جاهلیت می‌خواند فوراً در او اثر می‌کرد و ایمان می‌آورد.
وی افزود: اگر انسان با توجه و حضور قلب قرآن بخواند مطمئناً در انسان اثر خواهد کرد بنابراین بهتر است که در خانه برای هر یک از افراد خانواده، قرآنی باشد و هر چند وقت یکبار آن را ختم کند.
قریشی اظهار داشت: بر مدیران و مسئولان بیش از مردم واجب است که قرآن بخوانند چرا که پیامبر به کسی مسئولیت بیشتری می‌دادند که قرآن بیشتر می‌خواند و حافظ بیشتری از قرآن بود.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی به بیان ادامه نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر پرداخت و گفت: امیرالمؤمنین به مالک فرمان می‌دهد که در تلاش و زحمات زیر دستان خود دقت کن و ببین که چه کسی بیشتر زحمت می‌کشد و چه کسی کمتر.وی افزود: حضرت می‌فرمایند زحمت و تلاش دیگری را به دیگری نسبت نده و در تقدیر از تلاش‌های افراد کوتاهی نکن.
امام جمعه ارومیه گفت: در جامعه باید مشخص شود چه کسی تلاش می‌کند و چه کسی تلاش نمی‌کند چرا که در جامعه‌ای که تلاشگر با بی‌تلاش فرقی نداشته باشد، پیشرفتی نخواهد بود.وی افزود: مدیر باید بداند که کدام کارمند تلاش بیشتری می‌کند و کدام کارمند تلاش کمتری می‌کند و نسبت به آن تلاش از آن‌ها تقدیر شود.قریشی افزود: بعضی از افراد علاقه دارند که کار و تلاش دیگری را به اسم خود بنویسد خداوند در مقابل این افراد می‌فرمایند که گمان نکنند که از آتش دوزخ رهایی خواهند یافت.
وی گفت: کارمندانی که تلاش بیشتری دارند باید بداند که مدیر ارزش کار آن‌ها را می‌داند.
امام جمعه ارومیه اظهار داشت: دومین مسئله تقدیر به اندازه از تلاش‌های زیردستان است، چرا که خداوند می‌فرمایند که تلاش‌های دیگران را کم نشمارید چون بنا به تفسیر مفسران از آیه باعث ایجاد فساد می‌شود.
وی گفت: در بعضی مواقع به ارزش کار نگاه نمی‌شود و به شخص انجام دهنده نگاه می‌شود که اگر شهرت بالایی داشته باشد هر چند کار کوچکی انجام دهد تشویق می‌شود اما کار شخصی که مقام و شهرت کمتری دارد و کار بزرگی انجام دهد کوچک شمرده می‌شود.
قریشی افزود: این مسئله بسیار مهم است که در ادارات کار ارزشمند تقدیر شود نه کار مقام بالا دست.امام جمعه ارومیه اظهار داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند در مواقعی که شبهه‌ای ایجاد می‌شود به سخنان خداوند و پیامبر مراجعه نمایید.
وی گفت: اگر در ادارات ما چنین باشد نه تنها مسئله و مشکلی پیش نمی‌آید بلکه خیلی از مشکلات و مسائل برطرف می‌شود.
به گزارش ارازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی تصریح کرد: اگر مدیران حلال خداوند را حلال و حرام خداوند را حرام بداند در مدیریت خود هیچگاه حرف و توصیه اشتباه بالا دستی و دیگران در آن‌ها اثر گذار نخواهد بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


9 − = هفت