کمبود اعتبار دلیل راکد ماندن پروژه های ورزشی آذربایجان غربی

کمبود اعتبار دلیل راکد ماندن پروژه های ورزشی آذربایجان غربی

رقیه قربانی
گروه گزارش: با توجه به کمبود اعتباری که در اختیار اداره ورزش و وجوانان استان قرار می_گیرد اصولا روند توسعه اماکن ورزشی با کندی صورت می گیرد و این مسئله به وجود آمدن مشکلات عدیده ای برای ورزش استان به وجود می آورد.
به گزارش آرازآذربایجان، علی رغم وجود استعدادهای بسیار درخشان در زمینه های مختلف ورزشی در آذربایجان غربی، این استان به دلیل کمبود اعتبارات ورزشی از لحاظ سرانه ورزشی وضعیت مناسبی نداشته و در حال حاضر سرانه ورزشی در استان کمتر از یک متر مربع است.
در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی در مجموع ۳۶۰ مکان ورزشی وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای ورزشی را شامل می_شود.
با توجه به کمبود اعتباری که در اختیار اداره ورزش و وجوانان استان قرار می گیرد اصولا روند توسعه اماکن ورزشی با کندی صورت می_گیرد و این مسئله به وجود آمدن مشکلات عدیده ای برای ورزش استان به وجود می آورد.
وجود نخبگان و جوانان قدرتمند در حوزه_های مختلف ورزشی می طلبد که مسئولان با جذب سرمایه گذاری مسیر شکوفایی و افتخارآفرینی را برای آنها در میادین داخلی و خارجی هموار کنند.
آذربایجان غربی در رشته های والیبال، هاکی قایقرانی، کشتی، شمشیر بازی و ورزشهای رزمی، از قطب های اصلی و مطرح کشور است که لازم است برای توسعه و تکمیل اماکن ورزشی، تامین زیرساختها و فراهم کردن امکانات ورزشی باید انجام شود.
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه نمونه ای از خلف وعده های مسئولان بوده که بعد از گذشت ۱۲ سال از شروع عملیات ساخت تاکنون این ورزشگاه مورد بهره برداری قرار نگرفته شده است.ساخت این ورزشگاه پس از گذشت ۱۲ سال زمان به دلیل عدم توانایی اداره ورزش و جوانان استان به شهرداری ارومیه واگذار شد و مقرر شد این ورزشگاه توسط شهرداری ارومیه تکمیل شده و به بهره برداری برسد.
رئیس اداره نظارت فنی بر اماکن اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خصوص تکمیل پروژه ساخت ورزشگاه ۱۵ نفری شهید باکری ارومیه، گفت: طبق تفاهم نامه ای که مابین شهرداری ارومیه و اداره ورزش جوانان استان انعقاد شده است تکمیل ساخت این پروژه به روش BOT تکمیل خواهد شد پس از اتمام این پروژه در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار می گیرد.
علیرضا سلیم زاده مهمترین دلیل تاخیر در ساخت پروژه های ورزشی را کمبود اعتبار و تعداد بالای پروژه ها عنوان کرد و افزود: این معضل سبب می شود که استان از لحاظ توسعه اماکن ورزشی در جایگاه مناسبی قرار نگیرد.
وی در رابطه با سرانه اماکن ورزشی استان گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی که شامل سالن های ورزشی دستگاه های اجرایی و سایر اماکن ورزشی می شود ۶۴ صدم درصد بوده در حالی سرانه ورزشی کشور ۸۰ سانتی متر اعلام شده است.
*سرانه ورزشی آذربایجان¬غربی کمتر از یک متر مربع است
رئیس اداره نظارت فنی بر اماکن اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: اداره ورزش و جوانان استان در نظر دارد سرانه ورزشی استان را به ۷۷ صدم درصد برساند برای رسیدن به این مهم نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت سرانه ورزشی نیز بر حسب نیاز مردم جامعه باید افزایش یابد، در تلاش هستیم سرانه ورزشی استان را بالا ببریم و در زمینه نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.سلیم زاده به ضرورت افزایش آگاهی مردم و ترغیب آنان به سمت و سوی ورزش_های همگانی، تصریح کرد: امروز با توجه به آنکه کمتحرکی عامل بروز بسیاری از بیماریها در جامعه شده و از سویی آسیبهای اجتماعی نیز در جامعه روند روزافزون دارد باید به مقوله ورزش توجه جدیتری شود و در این زمینه رسانه ها می_توانند نقش بسیار مهمی در جهت ترویج گرایش مردم به سمت ورزش ایجاد کنند.
*۶ پروژه ورزشی آذربایجان غربی در هفته دولت به بهره برداری می رسد
سلیم زاده در ادامه سخنان خود به پروژه های ورزشی که مقرر شده است در هفته دولت افتتاح شود اشاره کرد و گفت: امسال به میمنت هفته دولت شش پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: این پروژه ها شامل، سالن ورزشی سقف کوتاه مهاباد، زمین چمن فوتبال ربط سردشت، سالن ورزشی سقف کوتاه اشنویه رختکن و زمین چمن فوتبال شاهین دژ، سالن روستای مظفرآباد میاندوآب و زمین والیبال ساحلی سلماس می باشد که در ایام هفته دولت امسال به بهره برداری خواهند رسید.
رئیس اداره نظارت فنی بر اماکن اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: کل مساحت این ۶ پروژه ۱۲ هزار و ۹۶۲ متر مربع عنوان کرد.این مسئول افزود:پروژه های مهاباد، ربط سردشت و مظفرآباد میاندوآب از محل اعتبارات ملی و سه پروژه دیگر نیز از محل اعتبارات استانی تکمیل و آماده افتتاح شده اند.
سلیم زاده خاطرنشان کرد: سه پروژه سالن ورزشی روستای تازه کند قره قویون شوط و تعمیر، تکمیل و تجهیز سالن ورزشی والیبال فجر، زمین والیبال ساحلی و موزه والیبال ارومیه و سالن ورزشی سیمینه بوکان نیز در آینده ای نزدیک با مجموع مساحت ۲ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 4