کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی به سفارت‌خانه‌های ایران ارسال می‌شود

کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی به سفارت‌خانه‌های ایران ارسال می‌شود

آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری عرضه و برای استفاده سرمایه‌گذاران خارجی در کشورهای مختلف به تمام سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران ارسال می‌شود.
رضا حسینی روز شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌غربی افزود: روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص‌های اقتصادی این استان رو به رشد است.
وی ادامه داد: میزان صادرات استان در سال گذشته ۱۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد داشته و این روند از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری استان در مهر امسال گفت: ۵۹ طرح تملیکی بانک‌های استان نیز برای جذب سرمایه گذار و احیای آن‌ها در این همایش معرفی می‌شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایجاد واحدهای جدید و احیای واحدهای مشکل دار نرخ بیکاری را در استان کاهش داده به طوری که نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴.۲ درصد کمتر است.
حسینی اظهار داشت: شاخص های اقتصادی آذربایجان‌غربی تا پایان امسال و سال آینده روند رو به رشدی خواهد داشت و ساختار های اقتصادی استان بر اساس ساختارهای بومی در حال شکل گیری است.
وی تاکید کرد: این مسئله می‌تواند به روند رو به رشد برنامه های اقتصادی استان کمک کند.
بر اساس برنامه ریزی ها، همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان غربی روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر امسال برگزار می شود.
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اقتصادی به عنوان یکی از مراکز مستعد اقتصادی کشور در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
طی یک سال گذشته برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در آذربایجان‌غربی انجام و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


4 − = هیچ