نماينده مردم مرند درمجلس:

چرا پول برای بنیادسعدی هست برای فرهنگستان زبان ترکی نیست

چرا پول برای بنیادسعدی هست برای فرهنگستان زبان ترکی نیست

گروه خبر: نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس گفت : مردم می پرسند چرا برای راه آهن میانه- تبریز پول نیست برای راه آهن رشت- قزوین و تهران- اصفهان هست؟ برای انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی هست ولی برای احیای دریاچه ارومیه نیست؟ چرا برای بنیادسعدی در خارج ازکشور هست،ولی برای ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی نیست؟
محمد حسن‌نژاد در نشست علنی در نطق میان دستور ،جان باختن کارکنان خدومنفتکش سانچی را به مقام معظم رهبری و آحاد ملت و خانواده محترم داغ دیده تسلیت گفت و افزود: امروز درباره بزرگ ترین تهدید کشور صحبت می کنم که شاید مهمترین مشکل و تهدید را تورم، گرانی،بیکاری، اعتراضات و اغتشاشات اخیر، تحریم، گروهک های تکفیری و ناامنی های منطقه،فساد های پولی و بانکی، قاچاق ،حقوق های نجومی و رانت باشد،اما به نظر بنده با وجود اینکه مشکلات ذکر شده مهم هستند اما مهم ترین مشکل ضربه خوردناعتماد عمومی می باشد.
نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس ادامه داد:بزرگترین سرمایه حاکمیت هرکشوری اعتماد مردم به حاکمیت است. اگر اعتماد کامل و حمایت مردم پشتیبان دولتمردان و حاکمیت باشد؛دولت ها می توانند با آن سرمایه عظیم تمامی مشکلات را توسط مردم برطرف کنند.
وی افزود:با بررسی اتفاقات اخیر کاملا هویدا است ارتباط عمومی با نهادهای رسمی خدشه دار شده است و علت آن عدم وجود شفافیت و سیاسی کاری جناح و دسته بازی به جای هم دلی و هم افزایی است؛ بعنوان نمونه در قضیه نفتکش سانچی یک حادثه برای یک نفتکش بوجود آمده و مسلما با تشریح جزئیات با صداقت کامل و در زمان مشخص، مردم ابراز همدردی با خانواده های داغدیده می کردند؛ولی وجود اطلاعات غلط از جمله حمله موشکی بگیرید تا آنجایی که چرا پرچم پاناما بر روی نفتکش نصب بوده است و چگونه جعبه سیاه را خارج کرده اند ولی خدمه کشتی را نتوانستند خارج کنند.آیا این اتفاقات تقصیردشمنان خارجی بوده است یا ضعف اطلاعات رسانی ما بوده است؟
حسن نژاد درانتقاد به عدم شفافیت اطلاع رسانی تأکید کرد:اینکه مردم بیشتر به شایعات فضای مجازی و شبکه های معاند تا واقعیات بیان شده توسط رسانه ملی ما بهامی دهند؛مشکل خارجی ماست یا خود ما.در بحث اغتشاشات و اعتراضات اخیر چرا باید یک کانال تلگرامی امنیت ملی را به چالش بکشد؟
چرا مردم جهت اطلاع از اتفاقات به جای مراجعه به صداوسیما و رسانه های رسمی و قانونی به کانال و شبکه های مجازی غیررسمی و معاند مراجعه کنند.یا در بحث بودجه چرا قسمتی از جداول بودجه به صورت گزینشی منتشر شود تا به بی اعتمادی مردم دامن بزنیم؛چرا با عدم ارائه شفاف جزئیات نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها استرس را به کل مردم تزریق کرده و اعتماد عمومی را خدشه دار کرد؟ آیا علت این امر سیاسی کاری و عدم شفافیت دولت نبود؟ آیا نمی شد با اطلاع رسانی به موقع شیوع بیماری در مرغداری ها،مردم را بجای نگرانی از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ ، مدیریت بحران کرد.
این نمایده مجلس در دوره دهم در تشریح مشکلات کشور گفت:به هر مشکل که درکشور نگاه می کنیم،می بینیم مشکل خود مشکل نیست؛بلکه نحوه اطلاع رسانی و عدم اعتماد به ما به عنوان نهادهای رسمی می باشد و می توان دلیل این امر را حرکت مردم در کمک به زلزله زدگانکرمانشاه را مثال آورد.
آنها حاضر شدند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را مستقیما به مردم کرمانشاه برسانند و در اختیار نهادهای رسمی و دولتی قرار ندهند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از نقاط تضعیف اعتماد عمومی نحوه برخورد با مفسدین و نحوه اطلاع رسانی برخورد با مفسدین است.مردم هر روز از خود می پرسند که چرا بابک زنجانی اعدام نمی شود؟چرا با حقوق های نجومی برخورد نشد؟ واقعیات پشت پرده موسسات غیر مجاز چیست؟سپره مردم را صاحبان این موسسات به کجاها برده اند؟چرا با صاحبان این موسسات به طور شفاف برخورد نشد؟
چرا بجای شعار جوانگرایی یک تعداد مدیر مسن از اول انقلاب بر مسند های مهم تکیه زده و هیچ وقت بازنشسته نمی شوند؟ چرا هرروز می گویید فلانی هزاران میلیارد دزدی بانکی کرده است و هیچ کسی اعدام نمی شود و تازه مدیر آن بانک بعد از مدتی مدیر بانک بزرگ تری می شود ؟عاملان فاجعه قطار مشهد-تبریز چه کسانی بودند و چرا تنبیه نشدند؟این نمونه هایی از هزاران سوالی است که اعتماد عمومی را نشانه گرفته است.
حسن نژاد با بیان اینکه یکی دیگر از علت های نارضایتی های عمومی،احساس بی عدالتی و تبعیض است، افزود:مردم از فقر و محدودیت ناراضی می شوند ولی شاکی نمی شوند؛اما اگر با تبعیض و بی عدالتی آمیخته شوند منجر به شکایت و اعتراضات عمومی می شود.
مردم می پرسند پول پرداخت یارانه ها وجود ندارد؛پس چرا پول پرداخت حقوق های نجومی وجود دارد؟ مردم می پرسند چرا برای دریافت وام قرض الحسنه دو میلیونی کلی سند و وثیقه لازم است ولی برای دریافت وام های میلیاردی هیچ سند و وثیقه ای گرفته نمی شود؟
وی ادامه داد:چرا برای وام ازدواج و وام تولید پول نیست،ولی برای وام های هزارمیلیاردی پول هست؟ مردم می پرسند چرا برای احداث راه آهن میانه- تبریز پول نیست ولی برای راه آهن رشت- قزوین و تهران- اصفهان پول هست؟ مردم می پرسند چرا برای انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی پول هست ولی برای احیای دریاچه ارومیه پول نیست؟مردم می پرسند چرا برای بنیادسعدی در خارج ازکشور برای زبان فارسی پول هست،ولی برای ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی برای جلوگیری از نابودی این زبان پول نیست؟
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از آنا، عضوکمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درخاتمه خاطرنشان کرد:اگر دلسوز این نظام هستید باید دست در دست یک دیگر و خارج از هر جناح سیاسی و فارغ از هر قوه ای اعتمادمردم را بازسازی کنیم.صرفا از طریق درست کاری و شفافیت و اطلاع رسانی درست و به موقع از طریق رسانه ملی حتی با وجود ایجاد تلویزیون خصوصی می توان اعتماد را بوجود آورد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 11