استاندار:

پنجره واحد سرمایه گذاری اولویت اقتصادی آذربایجان غربی است

پنجره واحد سرمایه گذاری اولویت اقتصادی آذربایجان غربی است

آرازآذربایجان-استاندار آذربایجان غربی گفت: راه اندازی سامانه ‘ پنجره واحد سرمایه گذاری’ با هدف جذب سرمایه گذار و بهبود فضای کسب و کار اولویت اقتصادی این استان به شمار می رود.
محمدمهدی شهریاری افزود: راه اندازی این سامانه با مدیریت ویژه معاونت اقتصادی استانداری در دست پیگیری است و در آینده نزدیک اشروع به کار می کند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل طولانی شدن فرآیندهای صدور مجوز برای سرمایه گذاری زمانبر بودن دریافت پاسخ استعلام هاست، افزود: راه اندازی این سامانه گام اساسی برای آسان سازی صدور استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران است.
وی با تاکید بر راه اندازی هرچه سریع تر این سامانه، ادامه داد: در نخستین مرحله زمان استعلام طرح های سرمایه گذاری در این استان باید به کمتر از ۲ ماه کاهش یابد.
پنجره واحد سرمایه گذاری موجب ارتقای هماهنگی بین دستگاهی، کاهش مراجعه به دستگاه های اجرایی، مشخص کردن مهلت های زمانی خاص برای مراحل مختلف فرآیند و ایجاد قابلیت پیگیری و رصد پرونده های در گردش می شود.
بر اساس این سامانه زمانبندی هر مرحله از فرآیند، موجب شناسایی مراحل زمانبر شده و در نهایت امکان رصد روند رسیدگی به پرونده ها و دریافت گزارش های سیستمی به صورت آن لاین، بسیاری از ابهام ها در خصوص دلایل طولانی شدن فرآیندها را رفع می کند.
زمانبندی مراحل و مدیریت زمان در جهت رسیدن به حداقل زمان ممکن در تکمیل پرونده ها و به حداقل رساندن مراجعه های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد محسوب می شود.
دریافت تمامی مدارک و مستندات لازم جهت تکمیل پرونده در شروع فرآیند، ایجاد شفافیت و امکان پایش روند گردش درخواست ها به صورت آن لاین و جلوگیری از دریافت استعلام های تکراری در دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف فعال سازی این سامانه است.
در حالی که بیشترین زمان برای صدور استعلام ها در بخش تغییر کاربری زمین و واگذاری زمین های ملی صرف می شود، با استقرار سیستم الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری این مدت زمان به حداقل ۴۵ روز کاهش می یابد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 5 =