معاون رئیس جمهور در ارومیه:

پروژه راه آهن ارومیه بزودی افتتاح می‌شود

پروژه راه آهن ارومیه بزودی افتتاح می‌شود

آرازآذربایجان-معاون رئیس جمهور گفت: پروژه راه آهن ارومیه بزودی به مرحله افتتاح می رسد.
محمدباقر نوبت امروز در جمع خبرنگاران که برای بازدید میدانی در پروژه راه آن ارومیه حضور داشت اظهار کرد: هم اکنون وضعیت پروژه حکایت از این دارد که تکمیل شده و به لحظه افتتاح نزدیک می شود.
وی تخمین زد تا پایان خرداد ماه امسال راه آهن ارومیه آماده افتتاح و بهره برداری شود.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: عملیات زیرسازی این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دو درصد باقی مانده، دو تقاطعی است که به آسفالت کاری و تکمیل نیازمندند.
وی گفت: علاوه بر آن، بخش روسازی طرح مسیر و خط اصلی گذاشته شده و ۹۸ کیلومتر به طور کامل ریل گذاری شده است.
نوبخت با اشاره به اینکه مسیر اصلی بالاس ریزی شده و عملا زیرکوبی اولیه کامل شده است افزود: از سوی دیگر قسمت دوم به طول ۱۱ کیلومتر و از مهاباد به سمت نقده بالاس ریزی و زیرکوبی دوم هم تمام شده است.
وی بیان کرد: جوشکاری تمام مسیر ۹۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده و تا پایان خرداد عملیات آماده افتتاح می شود.
معاون رئیس جمهور گفت: این پروژه نسبت به طرح های ریلی دیگر با سرعت بیشتری به مرحله افتتاح می رسد.
وی اظهار کرد: اگر برای اتمام پروژه نیاز به ارز و اعتبار است دستور آن صادر می شود.
نوبخت بیان کرد: با توجه به اتمام زمانی که برای کارهای زیربنایی لازم بود، انجام شد و آخرین مرحله پروژه، ایستگاه راه آهن ارومیه
است و امیدواریم در نیمه اول سال جاری شاهد بهره برداری باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث ریل جز اولویت های برنامه و بودجه تعریف شده، خود را موظف می دانیم به ویژه ریلهای آماده بهره برداری را برای بحث های اعتباری معطل نگذاریم.
معاون رئیس جمهور گفت: خوشبختانه راه آهن ارومیه مشکلی ندارد اما به جای تعیین وقت مشخص برای افتتاح پروژه، اعلام می کنم در نیمه اول سال بتوانیم شاهد بهره برداری این راه آهن باشیم و مشاهدات میدانی حاکی از انجام کارها است.
وی اظهار کرد: در این ایستگاه نوآوری هایی مثل ایجاد یک مسجد که محل اسکان موقت و عبادت مسافران می تواند باشد و سایه بانهایی که ایجاد کرده اند، همه حکایت از این دارد که پروژه به زمان بهره برداری بسیاری نزدیک شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


8 − = هفت