پروژه‌های مدیریت شهری ارومیه نیازمند جذب اعتبارات ملی است

پروژه‌های مدیریت شهری ارومیه نیازمند جذب اعتبارات ملی است

آراز آذربایجان-نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تعدادی از پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذار مدیریت شهری ارومیه نیازمند تخصیص و جذب اعتبارات ملی است.
عادل فتاحی با اشاره به دیدار اخیر شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر ارومیه با شهرام آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این دیدار مطالبات عمومی مدیریت شهری ارومیه از دولت و انتظارات شهروندان ارومیه از وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در حوزه راه افتتاح راه آهن ارومیه اتفاق خوبی بود که چندی پیش محقق شد اما بحث سرویس و قطار مسافربری به مشهد و سایر نقاط کشور و حتی ترکیه جزو انتظارات مردم ارومیه از وزارت راه و شهرسازی است.
فتاحی گفت: راه آهن استان آذربایجان غربی زیر نظر استان آذربایجان شرقی اداره می‌شود بنابراین برای اشتغالزایی و امکان نظارت بهینه از تأسیسات و ابنیه تشکیل اداره کل راه آهن استان به‌صورت مستقل جزو مطالبات مردم استان از وزارت راه و شهرسازی است.
نایب رئیس شورای شهر ارومیه افزود: انتظار می‌رود موضوع راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سرو به علت شرایط خاص و حساس استان و فاصله اندک و نیم ساعت راه به دروازه اتحادیه اروپا در دستور کار اجرائی وزارت راه و شهرسازی نیز باشد.
*جاده سیلوانا نیازمند ساماندهی و تعریض
وی گفت: جاده ارومیه به بخش سیلوانا به‌عنوان یک منطقه گردشگری شدیداً نیازمند ساماندهی و تعریض و رویه آسفالت است و علاوه بران بحث تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد ماکو در شهر ارومیه نیز از دیگر مطالبات شهروندان ارومیه به شمار می‌آید.
نایب رئیس شورای شهر ارومیه اظهار داشت: در تعدادی از شهرهای کشور شاهد بودیم که قسمتی از هزینه‌های اجرای تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر از اعتبارات ملی تأمین و اجرایی شده بنابراین امید است که شهر ارومیه نیز با بهره‌مندی از اعتبارات ملی در چنین پروژه‌های به وویژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان و رینگ دوم کمربندی مورد توجه دولت باشد.
*تعیین تکلیف اراضی خارج از محدوده ارومیه
وی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی نیز موضوع تعیین تکلیف بافت تاریخی شهر ارومیه که حدود ۳۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری را شامل می‌شود نیازمند از میان برداشتن ضوابط دست پاگیر است تا احیا بافت فرسوده سرعت گیرد و علاوه بر آن با توجه به طرح تفضیلی اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه همکاری لازم در طراحی فضای شهری به‌عنوان یک فرصت طلایی برای رسیدن به زیرساخت‌های شهری مورد تقاضای شهروندان و مسئولان ارومیه است.
نایب رئیس شورای شهر ارومیه اظهار داشت: وارد شدن یک سری از مناطق و تعاونی‌های مسکن با گذشت چند دهه پیگیری مسئولین شهرستانی و استانی به داخل محدوده شامل تعاونی مسکن عرفان، زمین‌های انتهای کوی کهرم و منطقه تاناکورا و غیره نیز از جمله انتظارات شهروندان ارومیه از وزارت راه و شهرسازی است.
فتاحی تصریح کرد: همکاری و نهایی کردن طرح تفضیلی شهر ارومیه با گذشت زمان سپری شده قبلی به عنوان یک سند راهبردی ۱۰ ساله نیز جزو ضرورت‌های توسعه ارومیه از سوی وزارت راه و شهرسازی است و انتظار می‌رود این وزارتخانه در نوسازی ناوگان عمومی حمل‌ونقل و تراموای شهر ارومیه نیز همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


4 + = ده