نماينده مردم اروميه در مجلس:

وزارت کشور ازعهده زمینه سازی برای تجمعات قانونی برنیامد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن انتقاد از سیاست اصلاح قیمت بنزین خطاب به وزیر کشور گفت: در ماجرای اخیر گوی سبقت را از همگان ربودید و از عهده زمینه‌سازی تجمعات قانونی در شهرها بر نیامدید.
به گزارش آرازآذربایجان، سید هادی بهادری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با انتقاد از سیاست اصلاح قیمت بنزین گفت: عدم برنامه ریزی مناسب فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند. حاصل عدم بکارگیری ظرفیت مجلس به عنوان قوه عاقله کشور و عدم شفافیت با مردم گرفتاری‌هایی می‌شود که به بار آمد. اگر تدبیر رهبر فرزانه انقلاب نبود، اینک معلوم نبود که می‌خواستید این بی تدبیری را چگونه جمع کنید. شاید تنها نقطه مثبت اتفاقات اخیر اثبات مجدد جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی بود.نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن تاکید بر وظایف وزیر کشور در انتقاد از او با ادعای این که «در ماجرای اخیر گوی سبقت را از همگان ربودید و بار دیگر نشان دادید که نمی‌توان بر روی تصمیمات شما حساب کرد» گفت: یکی از وظایف شما زمینه سازی برای تجمعات قانونی در شهرها بود که از عهده آن بر نیامدید.این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: کارگران، کشاورزان، کارمندان و زنان بی سرپرست زیر بار گرانی خم شده‌اند و شرمنده خانواده‌هایشان هستند. از سران سه قوا انتظار دارم با افزایش سهمیه بنزین اندکی از مشکلات را جبران کرده و با تشدید نظارت بر بازار و واریز مبالغ تعیین شده به حساب مردم اندکی از وضعیت معیشتی بد را جبران کند.
وی ضمن تشکر از مردم ارومیه آنها را معترضانی به حق خواند و گفت: مردم ارومیه به اموال عمومی آسیب نزدند و بلافاصله مسیر خود را از دشمنان جدا کرده‌اند و همسو با ولی فقیه مسیر قانونی را برای بیان اعتراضات‌شان انتخاب کردند.بهادری در ادامه نطق خود ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه خطاب به او گفت: انتظار می‌رود قاطعانه‌تر اقدام کنید و ضمن توجه ویژه‌تر به فساد داخل دستگاه قضایی با قاضیان خاطی برخورد کرده و مدیران پاکدست را تشویق کنید. تلاش کنید سفره انقلاب برای محرومین و همه مردم پهن شود. جنگ را استان‌های مرزی جمع کرده‌اند اما اینک همین استان‌ها از غافله توسعه عقب مانده‌اند.این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رتبه کسب و کار ایران خطاب به رئیس جمهور گفت: با دلار چند نرخی، رفاه زدگی مسئولین و عدم حمایت واقعی از تولید ملی نباید انتظار رونق تولید داشته باشیم.نماینده مردم ارومیه در مجلس از رئیس جمهور خواست که همسان سازی بازنشستگان را پیگیری و نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی جدا اقدام کند.وی در مورد لایحه بودجه سال آینده گفت: دولت با رویکرد تمرکز زدایی، بودجه ریزی کند و درآمد گمرکات را به استان‌ها واگذار کند. بهتر است به جای تحمیل هزینه‌ها به مردم، هزینه‌های دولت را کاهش دهید. همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای جنگ زده همسایه مانند عراق، سوریه، یمن و لبنان را در دستور کار قرار دهید تا بخش‌های حمل و نقل و ساخت و ساز رونق گیرد.
بهادری در ادامه نطق خود گفت: وضعیت نخبگان خوب نیست. باید آنها را به راس هدایت کنیم. جوانان تحصیل کرده برای کارگری به کشورهای همسایه می‌روند. پیشنهاد می‌کنم طرح سه ساله بیمه رایگان فارغ التحصیلان تا یافتن شغل مناسب را تدوین کنید تا دردی از دردهای خانواده‌ها تسکین یابد.وی ضمن تاکید بر اهمیت احیای دریاچه ارومیه و چند مسئله در حوزه انتخابیه خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: ما ترک‌ها در منازل خود زبان مادری را به فرزندان‌مان یاد می‌دهیم اما نیاز است که زبان و ادبیات ترکی به شکل علمی در مدارس تدریس شود. مگر در جلسه رای اعتماد خود را ضامن اجرای اصل ۱۵ نکردید؟ شما به مردم ایران قول دادید که زبان اقوام آنها را در مدرسه تدریس خواهید کرد. اینک وارد ماه سوم سال تحصیلی شده‌ایم و حتی یک نامه از شما در این مورد منتشر نشده است. همچنین بیمه تکمیلی معلمان هنوز بلاتکلیف است و در داخل شهر ارومیه بعضی دانش آموزان در کانکس درس می‌خوانند. ماه‌هاست از سرانه دانش آموزی خبری نیست. مدارس چند شیفته و نیروهای آنها نیازمند تبدیل وضعیتند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان نطق خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شما در گیر و دار استعفا و استیضاح در حال نوسان هستید، ولی بی‌برنامگی در حوزه محصولات کشاورزی بیداد می‌کند. گوجه فرنگی کاران نابود شده‌اند. در حال حاضر ۱٫۳ میلیون تن سیب در سردخانه‌های استان‌ها جمع شده و اگر سریعا صادرات را تسریع و اقدامات اوراسیا را اجرایی نکنید سیب کاران نیز به خاک سیاه خواهند نشست.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


یک + 4 =