واحد سنگ بری بزرگ مقیاس در آذربایجان غربی احداث می شود

واحد سنگ بری بزرگ مقیاس در آذربایجان غربی احداث می شود

آراز آذربایجان– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با هدف جلوگیری از خام فروشی واحد سنگ بری بزرگ مقیاس در استان احد اث می شود.
غلامرضا بابایی با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی رتبه برتر کشور را داراست افزود: متاسفانه با مشکل خام فروشی مواد معدنی مواجه هستیم که در راستای جلوگیری از این موضوع احداث واحدهای سنگ بری در سطح استان در حال افزایش است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا تاکنون پنج واحد سنگ بری سر معدن با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر ایجاد شده است افزود: همچنین دو واحد بزرگ فرآوری مواد معدنی طلا و سیلیس با سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در شهرستان خوی راه اندازی شده است.
بابایی با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۶۷ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان با ایجاد اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر فعال هستند عنوان کرد: تفاهم نامه احداث واحد کنسانتره سنگ آهن و واحد فرآوری خاک نسوز در جنوب استان با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضا رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مواد اولیه واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن از پنج معدن آهن موجود در استان تامین خواهد شد که با ایجاد این واحد فرآوری زمینه اشتغال مستقیم در منطقه فراهم می شود و ارزش افزوده مواد معدنی برای منطقه خواهد بود.
بابایی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معادن استان صورت گرفته است افزود: هم اکنون ۴۷۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج ۱۶ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ تن و ذخیره قطعی یک میلیون و ۱۴۳ میلیون تن در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اکتشافات معدنی ۳۴ فقره پروانه اکتشاف صادر و ۱۳ معدن اکتشافی نیز به مرحله دریافت گواهی کشف رسیده است گفت: در حال حاضر ۲۱۱ محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که در حال اجرای مراحل اکتشافی را طی می کنند و ۲۶ محدوده معدنی نیز موفق به دریافت گواهی کشف شده اند که در شرف بهره برداری قرار دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه


سه − = 1