واحد سنگ بری بزرگ مقایس در تکاب راه اندازی می شود

واحد سنگ بری بزرگ مقایس در تکاب راه اندازی می شود

آراز آذربایجان – معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از راه اندازی واحد سنگ بری بزرگ مقایس در تکاب برای جلوگیری از خام فروشی معادن خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، پریسا عابدپور در جلسه کارگروه تعامل استان در محل معادن مشکل دار تکاب اظهارکرد: برای جلوگیری از خام فروشی انواع سنگ‌های تزئینی استخراج شده از شهرستان تکاب یک واحد سنگ بری بزرگ مقیاس احداث خواهد شد که مواد استخراج شده بعد از فرآوری از این شهرستان خارج شود و ارزش افزوده آن نیز به این شهرستان بازگردد.
وی ادامه داد: در شهرستان تکاب ۶۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با استخراج سالانه یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۹۷۵ تن انواع مواد معدنی برای یک هزار و ۳۸۴ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده است.
عابدپور عنوان کرد: ۲ معدن طلای بزرگ در این شهرستان فعال است که سالانه یک میلیون و ۸۵ هزار تن مواد معدنی طلا را استخراج و در سر معدن نیز فرآوری می‌کنند، این واحدها با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۸ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۷۱۵ نفر مهیا ساخته‌اند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: اقدامات زیرساختی خوبی هم در منطقه از محل وصول درآمدهای حقوق دولتی معادن شهرستان تکاب از جمله برق رسانی، آب رسانی و راه‌های دسترسی به معادن ایجاد شده است که روستاهای موجود در مسیر نیز از این زیر ساخت‌ها بهره مند شده‌اند.
تکاب با دو معدن طلا و ۵۹ معدن سنگ یکی از قطب‌های مهم معدن کشور به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = پنج