رئيس مجلس شورا در استان:

هوشیاری مردم آذربایجان غربی مانع ماجراجویی دشمن در منطقه است

هوشیاری مردم آذربایجان غربی مانع ماجراجویی دشمن در منطقه است

گروه خبر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در این استان تمامی قومیت‌ها زندگی وحدت‌آفرین و مسالمت‌آمیزی دارند گفت : هوشیاری مردم آذربایجان¬غربی مانع ماجراجویی دشمن در منطقه است.
به گزارش آرازآذربایجان ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح سامانه فاضلاب مهاباد با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، توجه بسیاری به زیرساخت‌ها شده است اظهار کرد: همین تلاش‌ها در جاده‌سازی، گازرسانی و بخش‌های بیمارستانی شده است.
وی تصریح کرد: همین اقدامات نشان می‌دهد که در نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران، تمامی تلاش‌ها به منظور آبادانی نظام است و امروز بیش از گذشته نیازمند وفاق و وحدت در کشور هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌شک دشمنان نظام خواهان تاثیرگزاری سوءدر کشور بوده و از شکوفایی اقتصادی کشورمان جلوگیری می‌کنند.
وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ تصریح کرد: اخیرا رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که ما کاری به مسائل قومیتی در منطقه نداشته و به دنبال چپاول نفت خاورمیانه هستیم.
لاریجانی با ابراز خرسندی از همنشینی مسالمت‌آمیز در آذربایجان‌غربی بیان کرد: خوشبختانه در این استان تمامی قومیت‌ها زندگی وحدت‌آفرین و مسالمت‌آمیزی داشته بنابراین با توجه به اینکه دشمن به دنبال ماجراجویی در منطقه است باید در این زمینه هوشیار بود.
وی در ادامه تاکید کرد: تمامی تلاش‌ها باید در جهت حل مشکلات اقتصادی باشد و باید در شرایط کنونی به فکر پویایی اقتصاد کشور بود.
همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در سردشت گفت: رونق کشاورزی در مناطق کشاورزی از اولویت های اصلی نظام است.
علی لاریجانی در آیین بهره برداری از نیروگاه برق آبی شهرستان مرزی سردشت طی سخنانی اظهارداشت: رونق کشاورزی در مناطق مرزی از اولویت های اصلی نظام است، سد و نیروگاه برق آبی سردشت نیز امروز در این راستا افتتاح شد.
وی با بیان اینکه برای تحقق این امر مجلس دولت را در این حوزه یاری می کند افزود: سد و نیروگاه برق آبی سردشت به دست متخصصان ایرانی احداث شده که نشان دهنده قدرت مهندسی ایران است و باید در تمام طرح های عمرانی کشور این مهم اتفاق بیافتد.
لاریجانی ادامه داد: این طرح هدیه نظام بخاطر قدردانی از صبر، استقامت مردم مظلوم سردشت در برابر جنایت های صدام است مردمانی که پشت جبهه را گرفتند و مردم ایران مدیون این مرزنشینان شجاع و باغیرت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اجرای این طرح اقتصادی در سردشت می تواند ظرفیت های گردشگری این منطقه زیبا را بیشتر نشان دهد که در این راستا باید تلاش شود از این ظرفیت برای جذب گردشگران به خصوص از کشورهای همسایه استفاده بهینه شود.
*حفظ شاخص های اقتصادی آذربایجان غربی نیازمند توجه دولت و مجلس است
استاندار آذربایجان غربی نیز در جریان این بازدید گفت: برای حفظ شاخص های اقتصادی استان نیازمند نگاه ویژه دولت و مجلس هستیم.
محمدمهدی شهریارینیز اظهارداشت:ضعف در حوزه زیرساخت های اساسی توسعه استان به ویژه راه، حمل و نقل زمینی و ریلی، بهداشت و آموزش به دلیل ناکافی بودن سرمایه گذاری های بخش عمومی از جمله در حوزه زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی، شکاف شاخص های توسعه یافتگی استان با میانگین کشوری و نیز کمبود منابع بانکی به منظور تامین مالی بنگاه های اقتصادی نیازمند تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش، می طلبد تا مجلس همراه با دولت عنایت ویژه ای به این استان داشته باشد.
وی ادامه داد:اصلاح لوایح اقتصادی ارائه شده توسط دولت یا طرح های مرتبط با هدف ایجاد توازن به نفع استان های کمتر توسعه یافته، ارائه طرحی مستقل به منظور رفع محرومیت استان های کمتر توسعه یافته به مجلس و تصویب آن، مستثنی کردن استان آذربایجان غربی از برخی ممنوعیت های قانونی در صادرات و واردات مرتبط با فرآوری محصولات کشاورزی، کمک به دولت در جهت ایجاد زیرساخت های اقتصادی این استان با استفاده از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی و سایر منابع اعتباری به منظور ارتقای امنیت ملی و سطح معیشت ساکنان استان های مرزی از دیگر موضوعاتی است که مجلس می تواند برای پایداری استان در جدول توسعه مندی همراهی کند.
شهریاری در ادامه با اشاره به بهره مندی سردشت از نیروگاه برق آبی عنوان کرد: شهرستان سردشت با سابقه ای دیرینه، از ظرفیت های طبیعی و معنوی بسیاری در حوزه های گردشگری و کشاورزی برخوردار است اما متاسفانه به دلیل برخی غفلت ها و ناهماهنگی ها در سنوات گذشته، غبار عقب ماندگی و توسعه نیافتگی برغم منابع سرشار منطقه بر رخسار این شهرستان نشسته است. استاندار آذربایجان غربی افزود:سردشت می تواند در مدت کوتاهی پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته باشد و این میسر نیست مگر با همراهی و عنایت ویژه مجلس در خصوص موضوعاتی چون برقراری ترانزیت مسافری در مرز رسمی کیله، افزایش شاخص بهره مندی شهرستان از راه های آسفالته روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری و کمک به تهیه طرح مطالعاتی جامع گردشگری سردشت به لحاظ بهره مندی از ظرفیت هایی چون جنگل های میرآباد و بهبود زیرساخت های حمل و نقلی و بهره مندی سردشت از اعتبارات مهار آبهای مرزی و آبی کردن اراضی دیم و رسیدگی به نیازهای درمانی و حمایتی جانبازان عزیز بمباران شیمایی سردشت و ایجاد منطقه آزاد تجاری به جهت ظرفیت های بالقوه اقتصاد مرزی و بازارهای داخلی که به طور قطع مساعدت مجلس برای همراهی با دولت در رفع محرومیت از این خطه شهیدپرور بسیار حائز اهمیت است.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهارداشت: با وجود همه تلخ کامی هایی که دشمن به منظور متوقف ساختن قطار توسعه کشور در پیش گرفته، با تدابیر اتخاذ شده از سوی مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و مجلس ، در آذربایجان غربی همصدا با دیگر نقاط ایران عزیز، آهنگ توسعه طنین انداز شده و دستاوردهای درخشانی که استان در حوزه های بهبود فضای کسب و کار، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و صادرات و کاهش نرخ بیکاری و تورم به دست آورده موید این مدعاست.وی یادآور شد: مردمان این دیار از اقوام و ادیان مختلف امروز در حالی رنگین کمانی از وحدت و همدلی را در شمال غربی ایران به منصه ظهور گذاشته اند که این امر خود اصلی ترین دلیل اتفاقات درخشانی است که استان در این روزها تجربه می کند. فارغ از همه دسیسه چینی هایی که برای ضربه زدن به این وحدت از سوی دشمنان صورت می گیرد در این استان که رشادت شهدای گرانقدر چون باکری و امینی و شهدای بمباران شیمیایی سردشت و ۱۲ هزار شهید گرانقدر را برای پایداری این نظام مقدس تقدیم نموده، مصمم تر از همیشه برای اعتلای ایران و این سرزمین تلاش می کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


سه × 3 =