هزینه ثبت نام در سایت هدفمندی یارانه ها ۳۷۸۰۰ ریال تعیین شد اطلاعات دقیق وارد شود

هزینه ثبت نام در سایت هدفمندی یارانه ها ۳۷۸۰۰ ریال تعیین شد  اطلاعات دقیق وارد شود

گروه خبر: معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی هزینه ثبت نام در سایت سازمان هدفمندی یارانه ها را ۳۷ هزار و ۸۰۰ ریال اعلام کرد.
تقی کهوریان در جلسه هماهنگی با دستگاههای ذیربط برای بررسی روند ثبت نام و ارائه خدمات به ثبت نام کنندگان، با اعلام اینکه هزینه دریافتی از سرپرستان خانوارها برای ثبت نام در سامانه سازمان هدفمندی یارانه ها در مجموع ۳۷۸۰۰ ریال است، افزود: هزینه ثبت نام ۳۵۰۰۰ ریال بوده که به اضافه ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و در کافی نتها ، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدمات روستایی و دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ پرداخت می شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه از هم استانیها درخواست می کنیم تنها افراد نیازمند یارانه نقدی و مشمول به لحاظ سطح درامدی پایین در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ثبت نام کنند، اظهار داشت: در صورت انصراف افراد بی نیاز منابع هدفمند سازی یارانه ها به سایر اهداف قانون هدفمندسازی با تخصیص بهینه منابع به رونق اقتصادی و پاسخ به نیازهای اجتماعی در بخش بهداشت و درمان و زیرساخت های اقتصادی نظیر بخش حمل و نقل دست می یابیم.
معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه متقاضیان باید در وارد کردن اطلاعات خود دقت کافی داشته باشند ادامه داد: طی سالیان اخیر تعدادی پایگاه اطلاع رسانی در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تجمیع شده که سازمان با استفاده از این پایگاه‌ها می‌تواند موارد ثبت نام شده توسط مردم را مورد راست آزمایی قرار دهد.
کهوریان تصریح کرد: بر اساس بند و تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۳ به دولت اجازه داده شده در صورتی که مشخص شود فردی اقدام به درج اطلاعات نادرست در سامانه نموده علاوه بر قطع یارانه نقدی به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی جریمه شود.
وی گفت: در صورتی که منابع بیشتری از محل هدفمندسازی یارانه ها در اختیاردولت قرار گیرد با تخصیص بهینه این منابع تحرک بیشتری را در حوزه عمران،آبادانی و توسعه کشور شاهد خواهیم بود و بخش مهمی از این منابع محرک توسعه کشور خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سازمان های مرکزی و نمایندگیهای شهرستانها ثبت نام رایگان خواهند شد گفت: در صورتی که افراد برای دسترسی به سازمان های مربوطه متحمل هزینه می شوند به خصوص در مناطق روستایی در دفاتر پستی روستایی ثبت نام کنند و به شهرها مراجعه نکنند و در خصوص مددجویان کمیته امداد هزینه های ثبت در مناطق روستایی از سوی این نهاد قابل جبران است.
وی سپس بر نقش مراکز ارائه خدمات رایانه‌ای شامل دفاتر پیشخوان دولت، مراکز ICT روستایی، دفاتر پلیس به اضافه ، نهاد های آماده شده برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و کافی‌نت‌ها در تسهیل روند ثبت‌نام شهروندان اشاره کرد و گفت: در کنار امکان ثبت‌نام شهروندان از طریق سیستم رایانه‌ای شخصی منازل و اماکن اختصاصی، کافی‌نت‌ها و مراکز عرضه خدمات رایانه‌ای سطح شهرستان ها نیز باید به صورت یکپارچه خدمات ارائه دهند.
معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ساعت مراجعه متقاضیان نیازمند یارانه نقدی به این مراکز از ساعت هشت صبح به مدت ۱۲ ساعت تا ۲۰ شب خواهد بود ولیکن با وجود متقاضیانی در صف ثبت نام، فعالیت این مراکز تا خاتمه ثبت نام آخرین نفر ادامه خواهد یافت. کهوریان یادآور شد: فرمانداری ها و بخشداری ها در سطح تمام شهرستان ها مسئولیت هماهنگی و نظارت بر حسن اجرا را بر عهده دارند و دستگاه های اجرایی ذیربط نیز علاوه بر آماده سازی زیرساخت ها در این امور با فرمانداری ها و بخشداری ها همکاری خواهند کرد. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای ثبت نام سرپرستان خانوار بر اساس کدملی آنها را گروه بندی کرده است ، بدین ترتیب که آن دسته از سرپرستان خانوار که رقم آخر کدملی آنها صفر است فقط روز بیستم فروردین مهلت دارند که با مراجعه به سامانه refahi.ir نسبت به ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی اقدام کنند.
به همین ترتیب کسانی که رقم آخر کدملی آنها یک است روز بیست‌ و‌ یکم ،ارقام ۲ روز بیست و دوم و نهایتاً کسانی که رقم آخر کدملی آنها ۹ باشد روز بیست و نهم فروردین به سامانه مذکور مراجعه کنند.
روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین برای خانوارهای جامانده و سرپرست خانوارهایی در نظر گرفته شده که ممکن است به هر دلیلی در تاریخ مقرر موفق به ثبت نام نشده باشند.
مردم با مراجعه به سامانه refahi.ir ابتدا در کاربرگ نخست تعهد متقاضی یارانه نقدی با تایید آن اخذ می شود، ثبت نام کنندگان با آگاهی از این تعهدات می‌توانند به صفحات بعدی سامانه وارد شده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
درکاربرگ دوم نیز سه مورد اطلاعات اساسی از متقاضی اخذ و ثبت می شود که شامل شماره ملی سرپرست خانوار، شماره حساب یارانه خانوار و تعداد اعضای خانوار می باشد و باید توجه شود که شماره حساب باید آخرین شماره حسابی باشد که یارانه نقدی به آن واریز می شود و ثبت شماره حساب دیگر عملی نخواهد شد. در کاربرگ سوم سرپرست خانواری که وارد سامانه شده باید اسامی و اطلاعات هویتی و درآمدی کلیه افراد خانوار را وارد سامانه مزبور کند که با درج آدرس شماره تلفن دقیق کامل می شود.
منظور از مجموع درآمد صرفاً درآمد سرپرست خانوار نیست و چندین نکته در این سوال وجود دارد: در صورتی که در خانواده‌ای دو یا سه نفر شاغل هستند باید مجموع درآمد آنها ذکر شود، اگر فردی شغل دوم دارد باید مجموع درآمد شغل خود را وارد سامانه نماید.
اگر فرد درآمدهایی از سایر منابع مانند سپرده‌گذاری در بانک یا غیره دارد باید درآمد حاصل از سود سپرده گذاری، سود سهام و را با درآمد ماهیانه خود جمع و در سامانه وارد کند.
در سامانه refahi.ir پنج طبقه درآمدی تعریف شده، این درآمدها در پنج طبقه، کمتر از ۶۰۰ هزار تومان، بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و نهایتاً بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعریف شده است.
سایر اطلاعات مربوط به نشانی، کد پستی، شماره تلفن ثابت و تلفن همراه است که از ثبت نام کنندگان تقاضا می‌شود شماره تلفن همراه ثبت شده حتما در دسترس باشد.
بلافاصله پس از تکمیل مراحل ثبت نام و تأیید نهایی توسط ثبت نام شونده یک کد شناسایی برای آن فرد و به شماره تلفن همراه ثبت شده توسط پیامک در یک بازه زمانی ۷۶ ساعته ارسال خواهد شد.
بنابراین پس از ثبت نام تنها راه ارتباطی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با سرپرستان خانوار شماره تلفن همراه وارد شده و کدشناسایی ارسال شده برای اطلاع از وضعیت ثبت نام آنها در سامانه است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = نُه