نگرانی وزیر نیرو از بحران دریاچه ارومیه

نگرانی وزیر نیرو از بحران دریاچه ارومیه

گروه خبر: وزیر نیرو با نگران کننده خواندن وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، در واکنش به اینکه برخی می گویند او می تواند به راحتی مشکل آب را حل کند، گفت: حل مسائل و مشکلات بخش آب آسان نیست.
حمید چیت چیان با تاکید بر وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه گفت: وضعیت این دریاچه در حال حاضر بسیار نگران‌ کننده است و نمایندگان مجلس نیز حق دارند نسبت به این موضوع حساس باشند، اما بخشی از وضعیت به وجود آمده در دریاچه ارومیه به دلایل مسائل طبیعی مانند خشکسالی و تغییرات اقلیم است.وزیر نیرو با تاکید بر نقش مردم در ایجاد شرایط دریاچه ارومیه اظهار داشت: بخشی از مشکلات دریاچه ارومیه هم ناشی از عملکرد انسان است برای مثال کشاورزی در منطقه رشد بسیار زیادی پیدا کرده، بنابراین از منابع آب بیش از قبل برداشت می‌شود.چیت چیان افزود: همچنین برداشت های زیاد از رودخانه ها و برداشت‌ های بی‌ رویه از منابع آبی زیرزمینی نیز باعث شده که دریاچه ارومیه کمتر تغذیه شود و شرایط فعلی برای آن به وجود آید. در صورت ادامه روند فعلی آسیب های زیادی برای مردم ایجاد می شود، اما حیات و نجات دریاچه ارومیه برای آن منطقه حائز اهمیت است.
وی در این زمینه که برخی می گویند چیت چیان به راحتی آب خوردن مشکل آب را حل می کند بیان داشت: حل مسائل و مشکلات مربوط به آب آسان نیست چون در این بخش دچار محدودیت منابع هستیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = هشت