نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

نگرانی جامعه ما به جایی نرسیدن آزادی خواهان تند زبان است

نگرانی جامعه ما به جایی نرسیدن آزادی خواهان تند زبان است

گروه خبر:عضوهیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، با بیان اینکه نگرانی جامعه ما به جایی نرسیدن آزادی¬خواهان تند زبان است گفت: آیا امروز در جامعه ما کسانی که سفله پروری را عادت خویش کرده اند چاپلوس هستند برخلاف واقعیت ها و قسمی که خورده اند در قوه تقنینی، دولت و قوه قضائیه با سوار شدن بر مرکب چاپلوسی به سمت می رسند یا اینکه آزادی¬خواهانی که زبانشان تیز است، نگاهشان دقیق است و خودشان را در خدمت به انقلاب، اسلام، تدین، شریعت و آزادی بکار گرفته اند به پیش می روند؟ به گزارش آرازآذربایجان، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخورد با مجرمان و خطاکاران نباید خارج از عدل باشد، گفت: وای به حال ما اگر محتوای فیلمی که از نیروی انتظامی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، صحت داشته باشد. جهانبخش محبی نیا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، در بیان دلیل بکار بردن واژه اضطرار برای نطق های اضطراری، گفت: این اصطلاح به سرنوشت انقلاب برمی گردد که بدان وفادار هستم و افتخار می‍‌کنم و شاید از زمانی به آن پیوسته ام که ۱۰ سال بیشتر نداشتم.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امیدوارم پژواک نکته ای که می خواهم بدان اشاره کنم به نخبگان بیرون برسد، ادامه داد: ما چند انقلاب بزرگ در دنیا داشتیم در قالب برداشت های خودم سرنوشت آنها را منظومه بندی می کنم و نگاهی هم به انقلاب خودمان خواهیم انداخت که چه مسیری را طی می کند.
محبی نیا تصریح کرد: یکی از انقلاب های بزرگ جهان که با صفت کبیر شناخته می شود انقلاب فرانسه است که سال ۱۷۸۹ نزدیک به یکصد سال فرانسه نظام سیاسی اش بین جمهوریت، امپراطوری و استبداد جریان داشت، دور پیدا کرد در نهایت دستاویزی شد برای لیبرالیسم که الان ماحصل تلاش چند صد ساله بعضی از نخبگان نظام های سیاسی است که عملکردش را در حوزه اقتصاد، تجارت و ارتباطات و سلطه جهانی و امثال آنها می بینیم.
وی افزود: انقلاب فرانسه بعد از پیروزی دچار یک دوره وحشت و ترور شد، ژولیوس پیه رهبر ژاکو ون های نزدیک به سی هزار نفر را با گیوتین سر زد تا به انقلابش و سرزمینش آزادی و امنیت ببخشد.
محبی نیا اظهار کرد: انقلاب بعدی، انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ است، هنوز هم سیبری هم به عنوان نماد استبداد، تبعید و تجاوز به حقوق انسان با ما سخن می گوید، بلشویک‌ها نظام سیاسی را در دست گرفتند و هزاران هزار بیشتر انقلاب فرانسه را قتل عام کردند و حاصل کار آن بعد از ۷۰ سال شعار عدالت آمده حکومت مبتنی بر ناسیونالیسم روسی را پرچمش را علم کرده است که پایانی بر این انقلاب بود.
وی عنوان کرد: انقلاب ۱۹۴۹چین را در نظر بگیرید که تحت عنوان انقلاب فرهنگی نزدیک به ۴۵ میلیون نفر آواره شدند، کشته شدند و زندگیشان را از دست دادند تا بورژوازی و فرهنگ و نگاه بورژوایی از ذهن ها زدوده شود یعنی تصورشان بر این بود که برای همیشه نگاه های بورژوازی را از تاریخ پاک خواهند کرد و جهان را دست نگاه دهقانی خواهند سپرد.
محبی نیا خاطرنشان کرد: الان آخر این انقلاب رسیده از نگاه های ایدئولوژی و سیاسی به یک تضاد تجاری رسیده است و کانفلیکت هایی که بین چین و آمریکا در دنیا این سو و آن سو می پرد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه مسائل، مشکلات و مواردی که سر راهش بوده است نسبت به پیاده کردن حدود الهی و تامین آزادی مردم، استقلال و نگاه جمهوری و اسلامی پیش آمده و اما الان نگرانیم که انقلاب اسلامی ما آیا در مسیر پیش می رود یا نمی رود؟
محبی نیا یادآور شد: خدای ناکرده دره های عمیق جهالت و قله‌های بلند نخوت و غرور که حاصل کار انقلاب نیست و در آموزه های انقلاب جایی ندارد خود را به رفتار، نگاه و دغدغه های انقلابی تحمیل کند، به دغدغه هایی که بچه های ده ساله را به پنج، شش سال قبل از انقلاب و اصحاب انقلاب را در زندان ها شکنجه ها دیدند، ترور کردند و کشتند به شهادت رساندند و جنگ را به ما تحمیل کردند که ما به حریتی که مورد نظر ائمه اظهار و علی بن ابیطالب است، برسیم، آیا جامعه و نخبگان ما الان حر هستند یا گرفتار تملق، سفله پروری و مداخله هستند؟
وی تاکید کرد: آیا امروز در جامعه ما کسانی که سفله پروری را عادت خویش کرده اند چاپلوس هستند برخلاف واقعیت ها و قسمی که خورده اند در قوه تقنینی، دولت و قوه قضائیه با سوار شدن بر مرکب چاپلوسی به سمت می رسند یا اینکه انسانی هایی که زبانشان تیز است، نگاهشان دقیق است و خودشان را در خدمت به انقلاب، اسلام، تدین، شریعت و آزادی بکار گرفته اند به پیش می روند؟ آیا افرادی که زبانشان تیز و خواهان آزادی هستند به جایی می‌رسند؟
این نماینده مردم در مجلس دهم، مطرح کرد: من نگرانم کج اندیشان و کم اندیشان به انقلاب ما آسیب برسانند، کم اندیشان کسانی هستند که دچار افراط هستند، روابط بین الملل ما را مقام معظم رهبری نمی خواهند با همه در جنگ باشیم و بدون شک عزت انقلاب را می خواهند، اما برخی می خواهند ما با همه بجنگیم، این درست نیست.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نباید دچار افراط باشیم در داخل و مدیریت کشور در این که با مجرمان و خطاکاران نباید برخورد خارج از عدل کنیم، این فیلمی که نسبت به نیروی انتظامی در شبکه های اجتماعی پخش شده، امیدوارم صحت نداشته باشد، اما اگر صحت داشته باشد وای به حال ما./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 4