نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در ارومیه دایر می‌شود

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در ارومیه دایر می‌شود

آراز آذربایجان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی از دایر شدن نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در پارک ائللر باغی ارومیه خبر داد.
جلیل وحیدی در جلسه هماهنگی و تبیین برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: ایثارگری و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شده است که بخشی از این ایثارگری‌ها امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: ١۱۰ عنوان برنامه ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای امسال پیش بینی شده است و برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.
سرهنگ وحیدی حمایت از ۴۰ پایان نامه تحقیقاتی، تجلیل از ۴۰ راوی راهیان نور، احداث ۴۰ قدمگاه و یادمان شهدا در رزمگاه‌های استان، نصب تندیس تمام قد ۴۰ فرمانده استانی در شهرستان‌ها و برگزاری ۴۰ جشن ازدواج دانشجویی در مزار شهدای گمنام از جمله برنامه‌های ارائه شده برای امسال است.
در این ویدئوکنفرانس که با حضور مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان‌ها برگزار شد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: رسانه ملی در تولید برنامه‌های ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت رویکردی نوین اتخاذ کرده است و در این امر اهتمام جدی دارد.
مسعود مجرد با اشاره به اینکه تولیدات در حوزه دفاع مقدس در صدا و سیمای مرکز استان تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: پرداختن به ناگفته‌های جنگ و تبیین صریح و هنری اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس در کارهای برنامه سازان و تهیه کنندگان مدنظر قرار گیرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سی و یکم شهریور در سراسر کشور آغاز و ۵۰۵ ستاد آماده اجرای ۲۶ هزار عنوان برنامه متنوع فرهنگی هستند.
سردار بهمن کارگر، برقراری ارتباط زنده تصویری با رهبر معظم انقلاب و سخنرانی معظم‌له در روز ۳۱ شهریور و تجلیل از بیش از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام جدی صداوسیما برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: سهم معاونت استان‌ها در حوزه تولید برنامه‌های دفاع مقدس ۶۶ درصد از برنامه‌های صداوسیما هست که شامل ۲۲ هزار و ۷۹۵ عنوان برنامه در بخش‌های مختلف صدا، سیما و فضای مجازی است.
علی دارابی با اشاره به اهداف گفتمان دفاع مقدس و تبیین آن برای نسل جوان افزود: خداباوری، دنیا گریزی، ولایت محوری و دفاع از امنیت از جمله مؤلفه‌های فرهنگ دفاع مقدس است که باید به شیوه‌ای صحیح به نسل جوان منتقل شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


هفت + 4 =