نماينده مردم اروميه در مجلس:

نظام درمانی که به کودک رحم نمی‌کند از انسانیت خارج است

نظام درمانی که به کودک رحم نمی‌کند از انسانیت خارج است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از ارجاع تحقیق و تفحص از نحوه توزیع منابع مالی طرح تحول سلامت به کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا با اظهار تاسف عمیق از رخداد تلخ بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر اصفهان که بخیه کودک چهار ساله را به دلیل عدم استطاعت مالی در آورده بودند، تصریح کرد: این اتفاق غم‌انگیز و نادر ابعادی دارد که به طور قطع هر چند شبکه رسانه‌ای وابسته به وزارت بهداشت ظرف روزهای آتی با شیوه‌های خودشان موضوع را به حاشیه خواهند برد، اما بسیاری از دلسوزان نظام و افراد منصف عمق فاجعه را درک کرده و خواهند کرد.
وی تاکید کرد: نظام درمانی که به کودک رحم نمی‌کند از دایره انسانیت خارج شده است. آیا جا نداشت که وزیر محترم شخصا جهت دلجویی از خانواده مظلومی می‌رفت؛ استعفا پیشکش!
نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: رخداد تاسف انگیز دیگر جان باختن ۳۰ نفر از هموطنانمان از خطه کرمان و زاهدان بر اثر ابتلا به آنفولانزا است، اینکه بر اثر اهمال؛ مردم شرافتمند زاهدان و کرمان اینگونه عزادار شوند پذیرفتنی نیست.قاضی‌پور اعلام کرد: طی تحقیق و تفحص از نحوه توزیع منابع مالی طرح تحول سلامت در اجرای ماده ۲۱۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از سوی هیات رئیسه به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است؛ مطابق آیین‌نامه لازم است کمیسیون مذکور ظرف حداکثر دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعات درخواستی را به ما ارائه دهد.
قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: با عزم جزم در راستای احقاق حقوق مردم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره حادثه کشیدن بخیه کودک چهارساله در خمینی‌شهر استان اصفهان، گفت: پزشک متخلف از خانواده بیمار درخواست زیرمیزی داشته که آنها نیز ناتوان در پرداخت آن بودند.
رسول خضری با یادآوری حادثه کشیدن بخیه کودک چهارساله در خمینی‌شهر استان اصفهان افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشحص شده تنها بحث دریافت ۱۵۰ هزار تومان از خانواده بیمار مطرح نبوده بلکه پزشک متخلف از آنها درخواست زیرمیزی داشته که این خانواده نیز در پرداخت آن ناتوان بودند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت در کمیسیون حضور داشتند و در خصوص این موضوع نیز تبادل‌نظری صورت گرفت بر این اساس قرار شد بعد از بررسی‌ نهایی وزارت بهداشت گزارشی از روند کار به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در جامعه پزشکی تصریح کرد: واقعیت آن است که ۹۹ درصد اعتبار پزشکان به آن باور و اعتمادی است که مردم به این قشر دارند و بحث فرهنگ و نحوه تعاملات پزشک با بیمار باید به گونه‌ای باشد که چنین تخلفاتی را شاهد نباشیم.
وی یادآور شد: البته امروزه پزشکان زیادی مورد اعتماد بیماران هستند و این نشان دهنده رعایت اخلاق در جامعه پزشکی است اما گاهی وقوع چنین حوادثی بازخورد منفی در جامعه به همراه خواهد داشت این درحالی است که بیشتر از تاثیر دارویی، اخلاق پزشک است که بر بیمار تاثیر مثبتی برجای می‌گذارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره میزان مجازات درنظر گرفته شده برای پزشک متخلف، افزود: پروسه درنظر گرفتن مجازات برای پزشکان به گونه ای است که اگر تخلف برای بار اول صورت گرفته باشد یک تعلیق چند ماهه برای وی در نظر گرفته می‌شود و در صورت ادامه این روند لغو پروانه طبابت را شاهد خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 14