نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو خواهد شد

نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو خواهد شد

گروه خبر:عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو خواهد شد گفت:با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های اقتصادی می توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد.
به گزارش آرازآذربایجان ، سید تقی کبیری درباره وضعیت قیمت ارز گفت:اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد رو به افزایش بوده و متاسفانه قیمت کالاها در بازار براساس نرخ بالاتر به روز می شود. عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:رئیس جمهور روی ضرورت ارائه ارز شرکت های صادراتی به سامانه نیما تاکید کرده اما این مهم به دلیل قیمت بالای ارز در بازار آزاد نسبت به بازار ثانویه محقق نشده است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی کشور در حال حاضر نسبت به سال ۹۱ الی ۹۲ بهتر بوده و میزان فروش نفت ایران تاکنون به نسبت سال ۹۱ با کاهش قابل توجهی روبرو نشده بنابراین می توان عنوان کرد قیمت فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی بوده است.کبیری ادامه داد:تعدادی از شرکت های صادرکننده که اصطلاحا خصولتی هستند، ارز خود را به سامانه نیما ارائه نمی کنند که این موضوع ناشی از ضعف مدیریت است. وی گفت:با وجود اینکه روند افزایش نرخ ارز ادامه داشته و از ارزش پول کاسته می شود اما خریداری ارز ریسک زیادی دارد چرا که قیمت های ارز غیر واقعی است.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های اقتصادی می توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد و در این راستا احتمال دارد نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


× 4 = سی شش