شهردار اروميه:

مهم ترین معضل اجتماعی آذربایجان غربی طلاق و اعتیاد است

مهم ترین معضل اجتماعی آذربایجان غربی طلاق و اعتیاد است

گروه خبر:شهردار ارومیه گفت: : باید توجه داشته باشیم که توجه شوراهای اسلامی باید معطوف به معضلات اجتماعی باشد.
به گزارش آرازآذربایجان، شهردار ارومیه، محمد حضرت پور در نشست خبری در نهمین نشست مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با اشاره به نحوه عملکرد مجمع مشورتی بانوان، اظهار داشت: این مجمع باید برای پیگیری مطالبات بانوان استان فعالیت کند.وی ادامه داد: اولین رکن و خواسته جامعه از بانوان این است که آنان منشور اخلاقی را مطابق با آئین اسلام رعایت کنند.
شهردار ارومیه افزود: در حال حاضر مهم ترین معضل اجتماعی در استان ما معضلات طلاق و اعتیاد است و طبق آمار ارائه شده از لحاظ آمار اعتیاد در آذربایجان غربی در رتبه ۱۹ و در معضل طلاق نیز در رتبه۱۰ کشور قرار دارد.
شهردار ارومیه با اشاره به اهمیت حضور زنان در جامعه ، گفت: نکته قابل توجه در مجمع مشورتی این است که خانواده در این مجمع در راس قرار بگیرد، تقویت بنیان خانواده ها مهم ترین اقدام فرهنگی باید باشد.
این مسئول بر ضرورت توجه و حمایت از بانوان جامعه تاکید کرد و گفت: بحث سلامت بانوان، اشتغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست مورد توجه قرار گرفته شده است و از ۱۶ فرهنگسرای که در ارومیه تاسیس شده است سعی بر این است که محور فعالیت این فرهنگسراها خانواده محور باشد.
شهردار ارومیه گفت: میزان پنج درصد از اعتبارات شهرداری های ارومیه به معضلات اجتماعی اختصاص یافته است و تمام تلاش لازم جهت رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه انجام می شود.این مسئول به معضل مهاجرت مردم از شهرهای اطراف به ارومیه اشاره کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت در ارومیه ۱٫۵ اعلام شده در حالی که نرخ رشد مهاجرت ۱٫۵ است، این موضوع سبب بزرگتر شدن شهرهای بزرگ و کوچک تر شدن شهرهای کوچک می شود.
حضرت پور تاکید کرد: سیاست های دولت باید در جهت آباد کردن روستاهای کشور باشد، زیرا که آباد کردن روستاها سبب ایجاد انگیزه در روستاییان برای زندگی در روستاهایشان می شود.
*محور فعالیت شوراهای اسلامی معطوف به حل معضلات اجتماعی باشد
این مسئول به فعالیت های شوراهای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که توجه شوراهای اسلامی باید معطوف به معضلات اجتماعی باشد.
مدیرکل امور شهری و روستایی آذربایجان غربی در ادامه این جلسه بر ضرورت عدالت جنسیتی در استخدام های دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: در یک از حوزه های استانداری تبعیضی بین زنان و مردان قائل نیست.
*بانوان وارد گود انتخابات شوراها شوند
این مسئول به انتخابات آینده شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است زنان وارد گود انتخابات شوراها شوند و براساس شرح وظایفی که در شوراهای شهرهای قید شده مصوب تصویب کنند، وجود زنان در شوراهای اسلامی پتانسیل مهمی برای پیشبرد اهداف شوراها است.
مطلبی گفت: براساس دستور شوراهای اسلامی سال گذشته پارک بانوان در شهرهای مختلف استان احداث شد، باید توجه داشته باشیم شوراهای اسلامی می توانند همانند هیئت دولت می توانند لایحه ارائه کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 6