معاون وزیر ارشاد:

ممیزی کتاب دیگر سلیقه ای نیست

ممیزی کتاب دیگر سلیقه ای نیست

آرازآذربایجان معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ممیزی کتاب دیگر مثل گذشته سلیقه ای نیست و بسیاری از مشکلات ناشران نیز در این زمینه طی سال های اخیر حل شده است.
علی اصغر کار اندیش مروستی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه با تاکید بر اینکه ناشران هم با حذف ممیزی کتاب موافق نیستند، افزود: اعضا کارگروه ممیزی کتاب افراد مطلع و به لحاظ علمی توانمندی هستند و ممیزی را به صورت ضابطه مند انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه کتاب نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایرانی – اسلامی دارد، بیان کرد: ضابطه مند کردن بحث ممیزی کتاب به گونه ای که شائبه سلیقه ای بودن ممیزی را به ذهن متبادر نکند، اقدامی در راستای اجرای حقوق شهروندی بوده است.
وی اضافه کرد: رفع دغدغه‌‌های موجود در بحث ممیزی و انتشار کتاب از اولویت‌های جدی این وزارتخانه بوده و برخی مشکلات موجود نیز باید آسیب‌شناسی شده و برای ارتقای شاخص‌ها در این بخش راهکارهای لازم اتخاذ شود.
معاون وزیر ارشاد به افزایش تعداد مجوزهای مطبوعاتی صادر شده از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت تعداد مجوزهای صادره به هفت هزار مورد افزایش یافته است.
کاراندیش همچنین افزایش تعداد مجوزهای صادره را نیز اقدامی مناسب در جهت باز شدن فضای اطلاع رسانی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی مجوزهای صادره آغاز شده است تا تعداد بالای آنها مشکل ساز نشود.
به گزارش ایرنا جلوگیری از برخورد سلیقه‌ ای با آثار نویسندگان، ضابطه‌ مند شدن ممیزی کتاب و کاهش طول مدت زمانی که ناشر منتظر گرفتن مجوز نشر از اداره‌ی کتاب است، در طول سال‌های متمادی موضوع بحث و نظر بوده و در دولت تدبیر و امید مورد بازنگری جدی قرار گرفته است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۳:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


× پنج = 25