رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان:

معیشت مردم و حیات منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است

معیشت مردم و حیات منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است

گروه خبر:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه معیشت مردم و حیات منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است گفت : ۳۲ درصد اشتغال فعال استان در حوزه کشاورزی است.
محمدعلی جوادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین برنامه ها برای احیای دریاچه ارومیه مدنظر وزارت جهاد کشاورزی است ترویج روشهای کشت و آبیاری نوین است.
به گزارش آرازآذربایجان ، وی ادامه داد: آذربایجان غربی در استفاده و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری از ۳۶ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ به بیش از ۱۲۰ هزار هکتار در سال جاری رسیده که در نوع خود مطلوب و بی نظیر است.
جوادی افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۱ هزار و ۵۷۰هکتار از اراضی زراعی این حوضه به شیوه های نوین آبیاری تجهیز شده که گام بلندی برای احیا به شمار می رود.
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی آبی در آذربایجان‌غربی محقق شده است، اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که با داشتن برنامه و همت لازم می‌توان به اهداف رسید و تنها باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسب انجام شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنر مدیریت می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، ادامه داد: امروز شاهد افزایش راندمان آبیاری در آذربایجان غربی هستیم و این موضوع در سایه همراهی تیمی رخ داده است.
جوادی با اشاره به ظرفیت سردخانه های آذربایجان غربی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه بیان کرد: تا سال ۱۳۹۱ ظرفیت سردخانه‌های این استان ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان تا پایان سال گذشته به حدود ۹۸۵ هزار تن افزایش داشته و تا پایان سال این ظرفیت به یک میلیون و ۳۶ هزار تن می رسد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: این سردخانه‌ها با اعتبار بخش خصوصی تاسیس شده و بیانگر این است که تنها وابسته بودن به بودجه دولتی عامل توسعه نیست.
معیشت مردم و حیات منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۳۲ درصد اشتغال فعال استان در حوزه کشاورزی است. رسول جلیلی دراین آیین افزود: معیشت مردم و حیات منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است. جلیلی با اشاره به اینکه کشاورزی آذربایجان غربی نیازمند برنامه نوین در حوزه ماشین آلات و تکنولوژی روز است خاطرنشان کرد: نظام بهره برداری کشاورزی استان خرده دهقانی است که به دلیل کوچک بودن قطعات زمین موجب ایجاد مشکلات اقتصادی ومعیشتی برای کشاورزان شده است. وی اظهار کرد: ۳۲ درصد اشتغال فعال استان درحوزه کشاورزی است و تاثیر مستقیم بر معیشت ۳۲ درصد افراد جامعه دارد. در ادامه اسمعیل کریم زاده رئیس سابق جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، بخش کشاورزی را یکی از بخش های اقتصادی استان دانست وگفت: سرجمع تولیدات کشاورزی استان ۶٫۵ میلیون تن بوده که ۶ درصد از تولیدات کشاورزی کشور را شامل می شود. کریم زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۱ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار و نوین مجهز شده اند. وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از افراد نیازمند به اشتغال مستقیما دربخش کشاورزی استان فعالیت می کنند افزود: در ۳ سال گذشته تعداد ۶۳۲ نفر نیرو جدید جذب جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شدند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، ؛ طی مراسمی از زحمات اسمعیل کریم زاده رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل و رسول جلیلی به عنوان رییس جدید جهاد کشاورزی استان معرفی شد. باید در بخش کشاورزی به سمت کشت جایگزین متناسب با اقلیم حرکت کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: باید به سمت کشت جایگزین متناسب با اقلیم حرکت کرد. رضا حسینی نیز دراین آیین افزود: آذربایجان غربی با جایگاه اصلی خود در بخش اشتغال و درآمد فاصله دارد بنابراین نیازمند کار و برنامه ریزی برای رسیدن به جایگاه اصلی خود است.
حسینی بااشاره به اینکه باید از فرصت ها به خوبی استفاده کرده و ارزش افزوده رابالا ببریم تصریح کرد: پذیرش مسئولیت می طلبد با اشرافیت کامل برمجموعه ،وظایف خود را بخوبی انجام دهیم.
وی باتاکید بر اینکه کشاورزی نقش مهمی در کار آفرینی و رفاه مردم دارد خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نهادی کلیدی و مبنای خدمات سایر بخش ها در آذربایجان غربی است که سهم زیادی در توسعه اقتصادی استان دارد.
معاون اقتصادی استاندارآذربایجان غربی تاکید کرد: یک چهارم نهاده های دامی کشور از طریق این استان مدیدیت می شود و این یک ظرفیت خوب برای استان در همه بخش های کشاورزی است.
وی درخصوص شایعه پراکنی های اخیر در فضای مجازی علیه توسعه اقتصادی استان اظهار کرد: با وجود تحریم ها آذربایجان غربی در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
حسینی بااشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی در حوزه اشتغال، درآمد و صنعت نوین مهم واساسی است افزود: باید با رفتن به سوی کشت و برداشت نوین، کشت بافت های جدید متناسب با اقلیم های جدید زنجیره واحد درنظام ارتقای کسب و کار استان دربخش کشاورزی ایجاد شود.
طی مراسمی از زحمات اسمعیل کریم زاده رییس پیشین جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تقدیر و جلیلی به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


9 × سه =