معاش مردم را به معادلات پیچیده بودجه گره نزنیم

معاش مردم را به معادلات پیچیده بودجه گره نزنیم

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از دیده شدن فروش روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خطاب به رییس جمهور گفت: معاش مردم را به معادلات پیچیده بودجه گره نخواهیم زد.
به گزارش آرازآذربایجان، عادل نجف زاده در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به مردم ایران، گفت: امروز در نقطه عطف تاریخ انقلاب و در مرحله سخت تحریم های ظالمانه علیه کشور، وظیفه نمایندگان مردم، وظیفه سخت و طاقت فرسا است چرا که متأسفانه از آن همدلی و وحدت مبتنی بر خرد جمعی برای نجات کشور خبری نیست و در کشوری که سرآمد ثروت، ظرفیت و فرصت های بیکران الهی است، وضع فعلی اقتصاد، فرهنگ، اشتغال، تولید و فضای کسب و کار چندان با استراتژی هم پیوندی احزاب و گروه های سیاسی کشور همخوانی ندارد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واژه انقلابی برای مجلس یازدهم یعنی جهاد، یعنی تلاش شبانه روزی در جهت اصلاح امور، رفع موانع توسعه و یعنی در سخت ترین شرایط کشور در کنار مردم بودن، یعنی گوش جان سپردن به فرمان ولایت که در آغاز مجلس یازدهم منشور قدرتمند نحوه پیگیری مطالبات مردم و نجات اقتصاد کشور از طریق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش را برای همه ما ترسیم فرمودند.
وی افزود: الان سوال اینجاست در کجای این راهبرد قرار داریم و آیا قوانین تحقق گام دوم انقلاب؛ این فرصت عظیم بازسازی بزرگ کشور را فراهم کرده ایم و آیا چرخ در گل مانده تولید را با قدرت قانون بیروم کشیده ایم؟
آقای رئیس جمهور! هرچقدر نفت بفروشید نه تنها بارک‌الله، قطعا هزاران آفرین خواهیم گفت اما معاش مردم را به معادلات پیچیده بودجه گره نخواهیم زد.
نجف زاده ادامه داد: من نماینده شهری هستم که در تدین، تمدن، اخلاق، فرهنگ، عرفان، مزیت خاک، آب و معدن، مردم غیور آن سرآمد است و علیرغم قرارگیری در نقطه استراتژیک هم پیوندی اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی از طریق مرز رازی و توان مضاعف در ارتباط لجستیک ریلی، زمینی و هوایی از بالاترین نرخ بیکاری جوانان خود رنج می برد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر امروز اقتصاد کشاورزی، گردشگری لجستیک و معدن راه نمی افتد و دانشگاه ها در کنج عزلت باقی مانده اند دلیل آن به غیر از بی تدبیری دولت ها و مجالس گذشته و حال نیست.
وی همچنین خطاب به دولت و نمایندگان مجلس تصریح کرد: باید با احترام به ملت عزیز ایران، به جای تخطئه یکدیگر، آن هم بدون ارائه راهکار مشخص، به دنبال راهی باشیم تا در اوج عقلانیت و خرد جمعی، ظرفیت های این کشور را با اعتماد به جوانان و دانشگاهیان و با سپردن امور به خود مردم به عنوان بزرگ ترین سرمایه نظام، فضای تولید، ارتقای زیرساخت های لازم برای توسعه کسب و کار را فراهم آوریم.
نجف زاده در ادامه با بیان اینکه امروز فقط مجلس می تواند با ریل گذاری صحیح و وظیفه مند کردن دولت، کشور را از بحران بی اعتمادی به دولتمردان نجات دهد، عنوان کرد: آقای قالیباف! فرموده بودید در کنار نمایندگان برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه آنها تلاش خواهید کرد؛ شهر خوی با ۴۰ درصد عقب افتادگی در حوزه فاضلاب شهری به ویژه در شهرک ۴۰ هزار نفری ولیعصر(عج) نیازمند اعمال ماده ۲۳ برای جبران این فاجعه زیست محیطی است.
این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس ادامه داد: شهر خوی و چایپاره با ۴۶ درصد عقب افتادگی در حوزه گازرسانی در بخش های خود، نیازمند توجه وزارت نفت است و این شهر با دارا بودن ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب جاری و قطب کشاورزی آذربایجان غربی و علیرغم قرار نداشتن در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، ذخیره گاه سد ندارد و سد غازان ۱۱ سال است به داستان تراژدی این شهر تبدیل شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه شهر خوی مدفن عارف بزرگ، شمس تبریزی است، عنوان کرد: اما هنوز از توجه جدی وزارت میراث در ساخت مقبره ای فاخر از بودجه ۲۰ میلیاردی مصوب دولت بی بهره است و ۳۰ هزار مرزنشین منطقه نیز در بدترین شرایط اقتصادی، معاش و نبود گاز، نبود ادارات متمرکز، نبود بانک‌ها در سخت ترین شرایط زلزله ای، با ۵ هزار واحد مسکونی صد در صد تخریب به سر می برند.
نجف زاده ادامه داد: سد آغچای با ۹۳ درصد رشد در شبکه انتقال آب در پایاب سد، هنوز منتظر تخصیص ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به قالیباف افزود: خوی با مرز فعال و قدرتمند رازی به عنوان مفصل‌گاه ایران و جهان و همجواری با کشورهای ترکیه، نخجوان، ارمنستان و عراق و هم پیوندی تاریخی با قفقاز می تواند به عنوان منطقه آزاد مستقل نقش اساسی در رونق تولید و صنعت و گردشگری ایفا کند لذا پیشنهاد می کنم خوی، ماکو، ارس و اردبیل را با توجه به قرارگیری در یک رینگ اقتصادی به خصوص در شرایط ژئوپلتیک قفقاز به بزرگ ترین منطقه آزاد یکپارچه فعال کشور تبدیل کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 8