نماينده مردم اروميه در مجلس:

معادن آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال‌زایی دارند

معادن آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال‌زایی دارند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن آذربایجان‌غربی می‌توانند بخش اعظم مشکلات اشتغال‌زایی استان را حل کنند.
نادر قاضی‌پوراظهار داشت: مسئله اشتغال مقوله پیچیده‌ای بوده که در آذربایجان‌غربی به سهولت و در کوتاه مدت قابل حل نیست و رفع آن نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان صنعتی توسط دولت دارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه معادن آذربایجان‌غربی ظرفیت بسیاری برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری دارند اما متاسفانه در این حوزه خام‌فروشی صورت گرفته و باید در خود آذربایجان‌غربی فرآوری شود تا سبب ایجاد اشتغال مستمر برای بیکاران ‌شود.
وی تصریح کرد: بنابراین لازم است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری کند و از سوی دیگر با توجه به اینکه کارخانه‌های استان در شهرک‌های صنعتی سرمایه در گردش ندارند و اینکه ۳۲ کارخانه کنستانتره در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد، اگر در ابتدای فصل بهار به کشاورزان وام داده شده و یا دولت از آنان پیش‌خرید کند، اشتغال برای قشر ضعیف جامعه حاصل می‌شود.
قاضی‌پور با بیان اینکه آمار دقیقی از واحدهای تولیدی و صنعتی ارومیه وجود ندارد گفت: متاسفانه هیچ واحد تولیدی و صنعتی استان با ظرفیت صد در صدی خود فعالیت نمی‌کنند و یک تعداد به علت عدم سرمایه در گردش و مالیات تعطیل بوده و تنها ۲ تا ۳ واحد همواره فعال هستند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای پروژه راه آهن ارومیه، احداث جاده ارومیه به تبریز، ارومیه به سرو و ارومیه به سولدوز نقده و از سوی دیگر گازکشی به منطقه سرو و سیلوانا نیز برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری در ارومیه مورد پیگیری واقع می‌شود.
قاضی‌پور بیان کرد: برای اشتغال‌زایی در ارومیه می‌توان کارخانه‌جات صنایع تبدیلی نمک را به منظور رفع بیکاری راه‌اندازی کرده و بنابراین باید از ظرفیت دریاچه بدین منظور استفاده شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر فعالیت و کار عمرانی سبب اشتغال‌زایی میشود اما در حال حاضر ساخت و ساز در آذربایجان تعطیل است و اگر ساخت و ساز به ویژه در بافت فرسوده شهر رونق یابد سبب اشتغال‌زایی می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 1