مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیش از حد معمول است

گروه خبر: مدیر دفتر امور استانهای ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیش از حد معمول است.
به گزارش آراز آذربایجان، فرهاد سرخوش، در جلسه بررسی چالش های ممنوعیت توسعه اراضی گفت: با توجه به توسعه بی رویه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به خصوص در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بطور قابل توجهی بیش از حد معمول و استاندارد است.
سرخوش با تاکید بر اهمیت پیشگیری از توسعه کشاورزی و احداث چاه های غیر مجاز افزود: تصرف اراضی ملی توسعه اراضی کشاورزی با آب های غیر مجاز چاه ها، کانال های آبیاری و رودخانه ها، تفاوتی با تخلفاتی نظیر سرقت نداشته و باید با آن برخورد جدی شود، چرا که آب باید در دسترس همه کشاورزان اراضی حق آبه دار بوده و استفاده از آن به نحوی باشد که منتج به کشاورزی پایدار گردد.
مدیر دفتر امور استانهای ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به هزینه کرد بسیار بالای ستاد احیای دریاچه ارومیه جهت انتقال حق آبه زیست محیطی به دریاچه ارومیه تصریح کرد: در صورت عدم برخورد با عوامل توسعه های بی رویه کشاورزی و تغییر کاربری اراضی از دیم به آبی و زراعی به باغی، این هزینه کرد عملا بی نتیجه خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 9