مشکلات کشور ناشی از بی کفایتی برخی مسئولین است

مشکلات کشور ناشی از بی کفایتی برخی مسئولین است

گروه خبر: عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه همه معضلات داخلی ما ربطی به تحریم‌ها ندارد، گفت: مشکلات مربوط به برخی کالاها مانند گوجه فرنگی و گوشت قرمز ناشی از این است که برخی مسئولین کفایت لازم را ندارند.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت‌الاسلام جواد مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر انتخابات آمریکا بر مسائل داخلی ایران، اظهار داشت: کسانی که با رویه سیاست خارجی آمریکا آشنا باشند، می‌دانند که در طول چند دهه پیروزی انقلاب اسلامی سیاست آمریکا تغییر چندانی در قبال جمهوری اسلامی نداشته است یعنی این چنین نیست که یک دولتی بیاید و مواضعش با دولت قبلی تفاوت کلی داشته باشد. یعنی این‌طور نیست یک دولتی بیاید معتقد به تحریم و دولت دیگر معتقد به برداشتن تحریم باشد.
مجتهدشبستری افزود: تجربه نشان داده است که آمریکا در طول این ۴۰ سال، همیشه به نحوی دشمنی خودش را اظهار کرده است. ممکن است از نظر شکلی و ظاهری یک تفاوت‌هایی وجود داشته باشد و شدت و ضعف‌هایی در برخی رویکردهای سیاست خارجی آمریکا و خصومت‌شان با مردم ایران دیده شود اما در کل با توجه به اینکه صهیونیست‌ها گردانندگان اصلی آمریکا هستند و در پشت پرده حرکت‌های رئیس‌جمهور و هیئت حاکمه را هدایت می‌کنند، طبعاً از دشمنی‌شان با جمهوری اسلامی کم نشده است.
وی افزود: ما در طول این چند سال اخیر ندیدیم که دولت منتخب دموکرات‌ها به رفع تحریم و منتخب جمهوری خواه‌ها به وضع تحریم قائل باشد بلکه همه این‌ها آن اصل کلی دشمنی با ملت ایران را هدف خودشان قرار دادند و ممکن است در شکل کار، مقداری تفاوت‌ها و چرخش‌هایی وجود داشته باشد.وی در ادامه گفت: اوباما و بایدن از لحاظ سیاست‌های حزبی مشترکند اما آیا ما در دوران اوباما تأثیری در روابط‌مان با آمریکا دیدیم؟ آیا اوباما نبود که تحریم‌ها را علیه ایران تشدید کرد؟ بنابراین این رفت و آمد رؤسای جمهور آمریکا، تأثیری بر میزان خصومتشان با مردم ایران نگذاشته است.
وی در ادامه با بیان اینکه کسی نمی‌تواند تأثیر تحریم‌ها را در اقتصاد انکار کند، خاطرنشان کرد: سوالی که امروز مطرح است اینکه تحریم‌ها علت تامه تحریم‌هاست؟ آیا تأثیر کامل دارد به نحوی که ما تمام مشکلات را باید از ناحیه تحریم‌ها ببینیم؟ برخی اقتصاددانان متمایل به جناح اصلاح‌طلب و دولت می‌گویند شاید تحریم‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تأثیرگذار باشد اما قسمت عمده مشکلات، منشأ داخلی دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شما ببینید مشکلات اخیری که در ارتباط با برخی کالاها به وجود آمد، آیا به تحریم‌ها ربط داشت یا به ناهماهنگی بین مسئولین؟ بعد از فرمایش رهبرانقلاب دولت جدی‌تر وارد کار شد و وزیر صمت به گمرک رفت و به طور مستقیم اقداماتی را انجام داد. آیا این کار را زودتر نمی‌توانستند انجام دهند؟

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


5 × = پانزده