نماينده مردم نقده در مجلس:

مسئولان از ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور بپرهیزند

مسئولان از ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور بپرهیزند

گروه خبر: نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طرح موضوعاتی مثل فتنه ۹۸ را موجب اضطراب آلود کردن و ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور دانست و گفت: با زنده‌کردن واژه‌هایی مثل فتنه، کشور هیچ نفعی نمی‌برد.
به گزارش آرازآذربایجان ، عبدالکریم حسین زاده با بیان این‌که »با زنده‌کردن واژه‌هایی مثل فتنه، کشور هیچ نفعی نمی‌برد«، گفت: من این را فقط یک نگاه سیاست‌زده نسبت به انتخابات و سال ۹۸ برای کنار زدن رقبای سیاسی به هر طریق می‌دانم و به کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند توصیه می‌کنم برای انتخابات آینده رقابت کنند، برنامه داشته باشند و سیاست خود را به صورت علمی نقد کنند چرا که این امر باعث اصلاح روندهای مدیریت سیاسی و کلان کشور می شود و غیر از این هر چه باشد کشور ضرر خواهد کرد.وی با بیان اینکه »باید سرمایه گذاری روی اشتراکات را اصل قرار دهیم«، اضافه کرد: در شرایطی که خشم اجتماعی، ناامیدی، بی‌اعتمادی و طراحی کشورهای دیگر علیه خود را شاهد هستیم، نزدیک تر شدن، هم دل شدن و کنار گذاشتن هر چه باعث تقابل و شکاف می شود، به نفع ماست.نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس ادامه داد: اگر واقعاً دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موضوع خاصی را رصد کرده‌اند، باید در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس و در جلسات سایر قوا به آن پرداخته شود و برای آن چاره اندیشی شود تا از بروز هرگونه مسئله احتمالی برای کشور پیشگیری کنیم اما موضوع این است که ما تا به این لحظه چیزی در این باره نشنیده‌ایم و اطلاع خاصی در این زمینه نداریم.
حسین زاده با ابراز تأسف از اینکه »برخی در اظهاراتشان مکررا از رهبری هزینه می‌کنند«، یادآور شد: من تا امروز نشنیدم که رهبری چنین صحبتی کرده باشند. در اینکه خیلی از کشورها برای ما برنامه‌ریزی دارند و منافع خودشان را در اولویت قرار می‌دهند و نسبت به ما بی تفاوت نیستند شکی نیست، ما در همه سنوات چنین موضوعی را تجربه کردیم اما اینکه بر این مبنا بگوییم قرار است در سال ۹۸ اتفاقی بیفتد موضوع منطقی به نظر نمی‌رسد. ما باید یک جایی بین صحبت های رهبری و سوء استفاده از آن مرزی قائل شویم.وی با بیان اینکه »نباید فضای کشور را با طرح این گونه مسائل مسموم کنیم« تصریح کرد: طبیعتاً جناح های سیاسی با هم رقابت می‌کنند و بهتر است محل معامله این رقابت‌ها، منافع ملی نباشد. به دست آوردن مجلس و ریاست جمهوری موضوع مهمی است اما باید ببینیم این کار به چه قیمتی انجام می‌شود؟
آیا قیمت آن مسموم کردن فضای کشور استرس‌زا کردن آن و سلب امنیت و برهم زدن وفاق و امنیت ملی است؟ قطعاً چندین مجلس و ریاست جمهوری هم ارزش این را ندارد که بخواهیم با چنین ترفندی به آن دست پیدا کنیم.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس، طرح موضوعاتی مثل فتنه ۹۸ را موجب اضطراب آلود کردن و ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور دانست و یادآور شد: همیشه مسائلی وجود داشته اما نهایتا فضا مدیریت شده و انتخابات ها برگزار شدند. این عقلانی است که همه ما باری از مسئولیت را به دوش بگیریم و مخاطرات را از کشور دور کنیم اما غیر از این هر چه باشد یک فضای سیاسی است که می‌خواهد امر سیاسی انتخابات را که باید در آن رقابت وجود داشته باشد بر هم بزند و آن را تبدیل به تقابل کند و نهایتا آنچه در این تقابل آسیب می بیند منافع و امنیت ملی است.همچنین تقریباً همه اقتصاددان‌ها کشور روی این موضوع که امسال دولت با کمبود بودجه مواجه خواهد شد و قطعاً بسیاری از اعتبارات موردنیاز برای پروژه‌های عمرانی تحقق پیدا نخواهد کرد اتفاق‌نظر دارند و حتی برخی نمایندگان مجلس بر این اعتقاد هستند که اعداد و ارقام نوشته شده در بودجه صوری است و این اعداد دیگر جنبه واقعی ندارند.
سال ۹۷ سال بسیار سختی برای دولت و مردم بود؛ امسال به دلیل برخی سیاست‌های ارزی غلط دولت، قیمت ارز به‌شدت افزایش پیدا کرد و تورم افسارگسیخته‌، کل جامعه را در برگرفت، البته در روزهای گذشته اوضاع قدری کنترل ‌شد، ولی هرگز به زمان قبل بازنگشته است.با این ‌حال پیش‌بینی‌ها از اوضاع سال ۹۸ هم خیلی امیدوارکننده نیست و این را می‌توان از بودجه‌ای که دولت برای تصویب به مجلس فرستاده است دریافت. اعداد و ارقامی که در بودجه امسال وجود دارد، با میزان دخل‌وخرج کشور به ‌هیچ‌ عنوان همخوانی ندارد و به همین دلیل، امکان دارد که سال پیش روی نیز سال سختی برای کشور باشد.کریم حسین زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع اظهار داشت: موضوع تحقق پذیری بودجه سنواتی موضوع دیروز و امروز نیست و همیشه ما در این فصل از سال با این مشکل مواجه بوده و هستیم.این نماینده مجلس گفت: اگر ما درصد تخصیص پذیری کل بودجه‌های سال‌های بعد از انقلاب را حساب کنیم، خواهیم دید که اصلاً قابل‌توجه نبوده و ما همیشه مشکلاتی در این زمینه‌ها داشته‌ایم، اما امسال واقعیت این است که این ماجرا بیشتر هم شده و ما مشکلات زیادی داریم و تصور می‌کنم چه از نظر عملیاتی و چه از نظر درصد تخصیص بودجه امسال با شرایط بدتری موجه است.وی ادامه داد: درصد تخصیص بودجه عمرانی به نظر می‌رسد که امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر هم خواهد بود. الآن وضعیت به‌ گونه‌ای شده که دیگر اعداد و ارقام مهم نیستند و شما هر عددی برای بودجه عمرانی می‌توانی در نظر بگیری اما در واقعیت وقتی میزان تحقق‌پذیری آن را حساب می‌کنید اعداد اصلاً با هم نمی‌خوانند.
این نماینده مجلس گفت: رئیس کمیسیون تلفیق نیز چند روز پیش در خصوص این موضوع صحبت کردند و گفتند که بودجه امسال انقباضی بسته‌ شده و به دلیل کاهش فروش نفت با کاهش شدید درآمدی مواجه هستیم. از سوی دیگر، بیش از این نیز نمی‌شود از طریق مالیات درآمدهای دولت را اضافه کرد.حسین زاده در ادامه یادآور شد: بر اساس منحنی تدوین مالیات‌ها، مالیات باید تا جایی دریافت شود که بر تولید اثر منفی نگذارد، اگر ما تمام درآمدهای کشور را از محل مالیات‌ها در نظر بگیریم، نتیجه عکس و کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید تعطیل خواهد شد.وی گفت: بنابراین ما سال ۹۸ نیز مانند امسال، با کسری تخصیص اعتبارات مواجه خواهیم شد و لازم است که امسال بودجه کامل هدفمند شود و بودجه‌ها باید درجاهایی سرمایه‌گذاری شوند که مقیاس پروژه‌ها ملی است و درصد عملیاتی شدن آن بالاست.همچنین باید درجاهایی سرمایه‌گذاری شود که اتمام پروژه‌ها بتواند منابع درآمدی جدید برای کشور ایجاد کند که اگر درصد فروش نفت ما کاهش پیدا کرد، با فعال شدن این پروژه‌ها، بتوانیم بخشی از منابع موردنیاز خود را تأمین و از برخی از کمبودهای خود را جبران کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: امسال مهم‌تر از این اعداد و ارقام این است که بودجه هدفمند هزینه شوند و بتوانند منابع درآمدی جدید برای کشور ایجاد کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = پنج