مرکز حرفه آموزی معتادان جنوب آذربایجان غربی درارومیه احداث می شود

مرکز حرفه آموزی معتادان جنوب آذربایجان غربی درارومیه احداث می شود

آرازآذربلایجان– فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از احداث مرکز حرفه آموزی معتادان جنوب استان در ارومیه خبر داد.
سردار ناصر اصلانی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوی اظهارداشت: موضوع مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است و اگر در این زمینه برنامه ریزی درستی نداشته باشیم، موضوع اعتیاد می تواند ضربه های جبران ناپذیری به سطح جامعه وارد کند.
وی با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر در چهار ماه نخست سالجاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۰درصد افزایش دارد افزود: باید در زمینه مردمی و اجتماعی کردن مبارزه مواد مخدر تلاش شود.
سردار اصلانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت : در حوزه آسیب های اجتماعی شش مورد را می توان نام برد که از جمله آنها سرقت ، بیکاری، مواد مخدر ، طلاق، حاشیه نشینی و قاچاق می باشند که مواد مخدر در بین آنها مهم ترین و آسیب رسان ترین مورد می باشد .
وی تصریح کرد : با توجه به اهداف دشمنان و استکبار جهانی که از اول انقلاب تلاش نموده اند کشورمان را در معرض توزیع و گسترش مصرف مواد مخدر قرار دهند ، ما باید با تمام توان و با مشارکت تمامی اقشار مختلف مردم و مسئولین تلاش کنیم این اهداف شوم را خنثی نموده و جامعه را از این معضل پاک کنیم .
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۵ درصد از زندانیان استان آذربایجان غربی بطور مستقیم و غیر مستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند افزود: در سال ۹۶ نزدیک یک تن و پنجاه کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان خوی کشف و ضبط شده است و همچنین این مقدار در چهار ماهه سال ۹۷ به میزان ۸۴ کیلو است .
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه با اشاره به مرز مشترک شهرستان خوی با کشور ترکیه اظهار داشت: وجود این مرز مشترک موقعیت را برای سودا گران مواد مخدر فراهم کرده اند تا از این طریق اقدام به ترانزیت مواد مخدر به کشورهای هدف و اروپا نمایند که با تلاش عوامل مربوطه کشفیات متعددی را در مرز و سطح شهرستان داشته ایم .
محمد عابدی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۱۲ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خوی برگزار شده که طی این جلسات تعداد ۸۶ مصوبه به مرحله اجرا درآمده است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوی با اشاره به ظرفیت بالای کمپ ترک اعتیاد عین الحیات در خوی و لزوم حمایت از فعالیت های خیرخواهانه آن افزود: در سال ۹۶ تعداد ۶۹۲ نفر به این کمپ مراجعه کرده اند که از این تعداد ۴۵۵ نفر موفق به ترک اعتیاد شده اند که آمار موفقیت آن به میزان ۶۵ درصد است و این نشانگر موفقیت بسیار بالای این کمپ در زمینه ترک اعتیاد است .
وی در ادامه به لزوم حمایت از افراد پاک شده از دامن اعتیاد اشاره نموده و تصریح کرد: باید در راستای حمایت از این افراد فرهنگ سازی شود تا بتوانند بعد از پاک شدن به راحتی برای خود کار پیدا نموده و درآمد داشته باشند

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۸ ب.ظ

دیدگاه


چهار × = 36