رئيس ستاد احياي زکات کشور:

مخالف ازدواج دانشجویی هستم

مخالف ازدواج دانشجویی هستم

گروه خبر: رئیس ستاد احیای زکات کشور بر لزوم ازدواج در سنین پایین تاکید کرد و گفت: بنده با ازدواج دانشجویی موافق نیستم بلکه معتقدم ازدواج باید دبیرستانی شود.
به گزارش آراز آذربایجان حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش بزرگ زکات که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد با اشاره به پول حاصل از جمع‌آوری زکات در جامعه گفت: با این پول و با حمایت دولت می‌توانیم مسئله ازدواج را آسان کنیم.
وی با اشاره به لزوم آموزش قرآن برای تمام آحاد جامعه، اظهار داشت: هر مدیرکل و پرسنل ادارات از اختیارات خود به منظور آموزش قرآن به کارکنان خود استفاده کنند.
قرائتی با اشاره به ایجاد یک نهضت قرآن آموزی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: این کار با مدیریت امام جمعه و حمایت استاندار امکان‌پذیر است.
رئیس ستاد احیای زکات کشور افزود: پس از نیاز به اکسیژن و آب، هیچ نیازی برای انسان بالاتر از ازدواج نیست.
وی به پول حاصل از جمع‌آوری زکات در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: با این پول و با حمایت دولت می‌توانیم مسئله ازدواج را آسان کنیم.
قرائتی با بیان اینکه وجود ۱۸۰ طلبه برای شهر ارومیه بسیار اندک است، تصریح کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح یک نهضت برای آموزش طلبه‌ها داشته باشیم و در این زمینه بسیار موفق عمل کنیم.
وی اضافه کرد: کلمه زکات و برکت هر کدام ۳۲ بار در قرآن تکرار شده است و این بدان معنی است که دادن زکات با برکت همراه است.
قرائتی با بیان اینکه راه صحیح دعوت به نماز باید آموخته شود، گفت: نماز اسرار بسیار زیادی دارد که باید آن‌ها را شناخت و برای تبیین برکات نماز در جامعه کوشش کرد.
وی یادآور شد: مسائلی از قبیل ازدواج، نهضت قرآن آموزی، تقویت زکات، تفسیر قرآن توسط طلاب، ایجاد جلسه فامیلی و استفاده از آب و هوای مناسب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی هم گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود فراز و نشیب‌های بسیار در اداره کشور، امور مربوط به احیای فرائض دینی مورد توجه قرار گرفته است.
قربانعلی سعادت اظهار داشت: بخشی از افراد جامعه که با میل و رغبت تمام به انجام فرائض الهی مبادرت می‌ورزند، نیازی به عملکرد دولت ندارند اما رفتار بخش دیگری از جامعه در ارتباط با پرداخت زکات به عملکرد دولت و کارگزاران نظام وابسته است.
وی با بیان اینکه اگر عملکرد دولت ضعیف باشد، تأثیر منفی در جمع‌آوری زکات خواهد داشت، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود فراز و نشیب‌های بسیار در اداره کشور، امور مربوط به احیای فرائض دینی مورد توجه قرار گرفته است.
سعادت ادامه داد: تا کنون در زمینه نماز، زکات و احیای سایر فرائض در زمینه دین تلاش‌های بسیاری شده است. استاندار آذربایجان غربی افزود: برگزاری همایش‌های این چنینی بیانگر این است که اراده جدی برای حل مشکلات احیای دین وجود دارد.
وی به مشکلات جوانان اشاره کرد و گفت: در شرایطی که هستیم جوانان ما مشکلات حادتری دارند که از مهم‌ترین آن‌ها مسئله ازدواج جوانان است.سعادت با اشاره به حمایت دولت برای رفع مشکل ازدواج جوانان، تاکید کرد: برای فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان فقیر باید هم‌افزایی صورت گیرد و همه برای رسیدن به هدف با تمام وجود تلاش کنیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = هیچ