مجتمع قضایی حوزه تصادفات رانندگی در ارومیه راه اندازی شد

مجتمع قضایی حوزه تصادفات رانندگی در ارومیه راه اندازی شد

آراز آذربایجان- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به راه اندازی مجتمع تصادفات رانندگی در ارومیه گفت: این مجتمع با هدف ایجادرویه واحد برای رسیدگی به پرونده‌های راهنمایی و رانندگی تشکیل شده است.
ناصر عتباتی در جلسه هماهنگی نحوه پرداخت خسارات‌های جانی و مالی توسط شرکت‌های بیمه آذربایجان غربی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های تصادفات در شوراهای حل اختلاف دارای محاسن زیادی بوده و مهمترین آن کاهش روند رسیدگی به این پرونده‌ها است.
وی ادامه داد: باید به سمت ساده سازی روند قضائی در پرونده‌های تصادفات برویم و همچنین با دقت نظر مانع سو استفاده‌ها و تخلف‌ها در مقوله بیمه شویم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تلاش ما بر این است که سرعت کار و خدمت رسانی به ارباب رجوع و مردم را بیشتر کنیم و یکی از راه‌ها، حذف تشریفات زائد است.
عتباتی تاکید کرد: همانطور که در اکثر مواقع حق بیمه از بیمه شده به سرعت دریافت می‌شود، انتظار می‌رود پرداخت خسارت نیز با سرعت صورت پذیرد.
هادی صمدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این مجتمع به منظور ایجاد رویه واحد برای رسیدگی به پرونده‌های راهنمایی و رانندگی در سطح استان تشکیل شده است گفت: رسیدگی به پرونده‌های تصادفات در شوراهای حل اختلاف دارای محاسن زیادی است و مهمترین آن کاهش پروسه رسیدگی به این پرونده‌ها است و با تصمیماتی که گرفته شده خسارات مالی و جانی از طرف شرکت‌های بیمه بدون کسر درصدی از خسارت به غیر از آنچه که قانون مشخص کرده است به زبان دیده پرداخت شود.
با تصمیماتی که گرفته شده خسارات مالی و جانی از طرف شرکت‌های بیمه بدون کسر درصدی از خسارت به غیر از آنچه که قانون مشخص کرده است به زبان دیده پرداخت شود.
همچنین انجام امور قضائی مربوط به تصادفات تحت نظارت مقام قضائی در جهت جلوگیری از سواستفاده متخلفان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


7 × هشت =